یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

زیره سیاه را چقدر و چگونه بخوریم برای چربی سوزی

عکس, زیره سیاه را چقدر و چگونه بخوریم برای چربی سوزی
همان طور که می دانید زیره یکی از بهترین راه های لاغری است که این روزها خیلی از افراد برای آب کردن چربی های شکم و پهلوی خود و کاهش وزن از دمنوش زیره مصرف می کنند. اما این دمنوش را چه ساعتی از شبانه روز بخوریم که منجر به لاغری شود و به چه میزان مصرف کنیم که برای ما مضر نباشد. حتی طریقه ی دم کردن هم تاثیر زیادی روی اثر بخشی زیره دارد . نخست بهتر است روش درست کردن دمنوش را بدانیم .

روش آماده کردن زیره برای لاغری:

باید شب دو قاشق غذا خوری زیره را در یک لیوان آب ریخته و بگذارید تا صبح خیس بخورد. روز بعد زیره را به همراه همان آب جوشانده و به جای چای صبح میل کنید. اگر می خواهید تاثیر بیشتری داشته باشد دانه های خیس زیره را هم با دندان بجوید و فقط آب آن را میل نکنید ، این روش با تمرین منظم، به حذف هر نوع چربی اضافی در بدن کمک می کند.
زمان خوردن زیره :
همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم بهتر است زیره را صبح ناشتا میل کنید.

برای چربی سوزی زیره ی سیاه بهتر است یا سبز؟

بهترین گزینه برای مصرف صحیح زیره هم استفاده از زیره سیاه است. ( به دلیل گران بودن آن می توانید از زیره سبز استفاده کنید )

چه کسانی نباید زیره بخورند؟

افرادی که دچار بیماری سوزش معده هستند.
خانم های باردارهم ( زیره می تواند باعث سقط شود )
تیروئید پر کار (  این گیاه باعث پرکارتر شدن تیروئید میشود)
افرادی که سطح قند خون پایین دارن
افراد آلرژیک
افراد دیابتی (
بیماران دیابتی برای اینکه سطح قند خون طبیعی داشته باشند، بایستی قند خون خود را کنترل کرده و با رعایت نکاتی که بارها گفته ایم مانع از نوسانات قند خون خود شوند. دانه زیره ممکن است به سرعت قند خون شما را کاهش دهد. بنابراین، افرادی که به دیابت مبتلا هستند باید از مصرف آنها خودداری کنند.)

عوارض مصرف زیاد زیره:

آروغ زدن بیش از حد
سقط جنین
شدت گرفتن بیماری های زنان
سوزش سر دل

زیره برای زنان باردار و شیرده:

زنان باردار به هیچ عنوان نباید از زیره استفاده کنند چون باعث سقط می شود. زنان شیرده باید از مصرف زیاد زیره جلوگیری کنند زیرا این امر ممکن است به تولید کم شیر منجر شود. اگرچه، این عارضه جانبی برای همه رایج نیست، اما مقدار زیاد زیره در رژیم غذایی شما می تواند صدمات بیشتری را نسبت به سلامتی شما ایجاد کند. با توجه به فواید این دانه ها همچنین نباید از خوردن آنها به طور کامل خودداری کنید. فقط مصرف را تا حد متوسط ​​نگه دارید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر