یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

دمنوش گیاهی برای درمان ناخن جویدن مزمن

عکس, دمنوش گیاهی برای درمان ناخن جویدن مزمن

متاسفانه عادت به جویدن ناخن ها به خصوص در زمان استرس و ناراحتی ترک سختی دارد و افراد بدون آنکه متوجه باشند دوباره در زمان استرس و ناراحتی ناخن های خود را می جوند . اختلال ناخن جویدن مزمن در کودکی در فرد ایجاد می شود. از روشهای سنتی برای درمان آن استفاده کنید.

نسخه طب سنتی برای این اختلال :

برای کودکان بالای سه سال بصورت ترکیبی تا یک استکان

عرق بهارنارنج+عرق بیدمشک+گلاب مخلوط کرده هر روز یک الی دو استکان

دم کرده ی گل گاو زبان+سنبل الطیب هر شب یک لیوان

درمان های پزشکی برای این اختلال و تکنیک ها :

داروهای قدیمی که برای جلوگیری از جویدن ناخن استفاده می‌شوند، عموما بی اثر هستند. از جمله این داروها می‌توان به استفاده از محصولات با طعم تلخ بر روی ناخن ها اشاره کرد، که به مرور زمان عادی می‌شوند.

مداخلاتی مانند گذاشتن یک مانع که از تماس بین دهان و ناخن ها جلوگیری می کند نیز یک روش مقابله با جویدن ناخن است. این موانع می‌تواند استفاده از دستکش معمولی یا دستکش های بدون انگشت، جوراب و وسایل نگهدارنده و بایت پلیت (ابزار ثابتی است که برای جلوگیری و رفع عاداتی چون مکیدن انگشت و جویدن ناخن به کار گرفته می شود) یکی دیگر از این روش‌ها است. استفاده از این وسایل می تواند به عنوان مانعی برای گاز گرفتن یا جویدن ناخن باشد.

در موارد شدید، درمان باید بر کاهش یا از بین بردن عوامل حسی مرتبط با جویدن ناخن متمرکز شود. درمان شناختی رفتاری (CBT)، با تمرین عادت معکوس و آرام سازی عضلات پیش رونده، پذیرش و تعهد درمانی (ACT) به همراه تکنیک خودیاری که به عنوان جداشدگی حرکات شناخته می شود، در برخی از موارد BFRB مفید است

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر