یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

دوز آسپرین روزانه برای هر فرد و روش مصرف آن

عکس, دوز آسپرین روزانه برای هر فرد و روش مصرف آن
قرص آ اس آ یا همان آسپرین یکی از داروهای پر مصرف در جهان است. دقت داشته باشید این دارو باید با تجویز پزشک مصرف شود اما اگر آن را بدون دستور پزشک مصرف کرده اید و دچار عوارضی چون اختلال تکلم، ضعف یک‌طرفه یا تغییر ناگهانی در بینایی ،. اگر احساس زنگ‌ زدن در گوش یا اختلال شنوایی شده اید حتما به پزشک مراجعه کنید. بهتر است این دارو را بیشتر از ۱۰ روز برای کنترل درد و بیشتر از ۳ روز برای کنترل تب استفاده نکنید. قرص‌های دارای پوشش را به طور کامل مصرف کنید و از خرد کردن یا جویدن آن‌ها خودداری کنید چرا که با این کار ممکن است معده شما دچار ناراحتی شود.استفاده از آسپیرین در اواخر بارداری ممکن است باعث خونریزی مادر یا فرزند در زمان زایمان شود. اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید با پزشک خود درمیان بگذارید.
این دارو را به صورت خوراکی با یک لیوان آب کامل مصرف کنید مگر این که پزشک به شما دستور دیگری بدهد. بعد از مصرف دارو حداقل به مدت ۱۰ دقیقه دراز نکشید. اگر دچار ناراحتی معده هنگام مصرف دارو می‌شوید می‌توانید آن را با غذا یا شیر مصرف کنید.
آیا آسپیرین برای درمان فشارخون بالا مناسب است؟آسپیرین با دوز پایین می‌تواند خطر حمله قلبی در افراد پرخطر را کاهش دهید.همچنین به نظر می‌رسد در کاهش فشارخون بتواند موثر باشد ولی مطالعاتی که این اثر آسپیرین را بررسی کرده‌اند نتایج متناقضی داشته‌اند و فعلا مشخص شده است که آسپیرین اگر پیش از خواب مصرف شود ممکن است در کاهش فشارخون نقش داشته باشد.
آیا خوردن مداوم آسپرین روزانه کار درستی است؟خوردن روزانه قرص آ اس آ به طور مداوم را به هیچ عنوان نباید خودسرانه شروع کنید. اگرچه هر از گاهی خوردن یک یا دو قرص آسپیرین برای سردرد، بدن درد یا تب، خطر چندانی ندارد،اگر آسپیرین را برای پیشگیری از خطر حمله‌ قلبی یا سکته‌ مغزی مصرف می‌کنید از مصرف ایبوپروفن نیز پرهیز کنید. ایبوپروفن می‌تواند اثر آسپیرین را در محافظت از قلب و عروق خونی کم کند. اگر حتما باید از هر دو دارو استفاده کنید درباره فاصله مصرف آن‌ها با پزشک خود مشورت کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر