یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

دو ماسک گیاهی که هم چون لیزر موهای زائد را از بین می برند

عکس, دو ماسک گیاهی که هم چون لیزر موهای زائد را از بین می برند

در این پست از یاس فان شما را با ماسکهای گیاهی قدرتمند برای از بین بردن موهای زائد آشنا می کنیم. این ماسکها به ویژه برای افرادی که تمایل به لیزر کردن ندارند بسیار مفید است. در این کار صبر و حوصله فراوان داشته باشید تا نتایج خوبی به دست آورید.

مواد لازم ماسک اول :

نصف یک قاشق چایخوری زردچوبه (اگه مقدار زردچوبه رو زیاد کنید، ممکنه باعث زرد شدن رنگ پوست بشه که البته با یکی دوبار شستن، کاملا از بین میره، البته برای نتیجه گیری بیشتر و بهتر، بهتره که مقدار زردچوبه بیشتر باشه که هم به حذف مو‌های زاید کمک کنه و هم باعث روشن‌تر شدن رنگ پوست بشه که پیشنهاد می‌کنیم برای حل مشکل زرد شدن رنگ پوست، حتما این کار رو قبل از حمام کردن انجام بدید.)

یک قاشق چایخوری آرد نخودچی

یک قاشق چایخوری ماست

روش تهیه و استفاده:توی یه کاسه، تمام مواد رو با هم میکس کنید تا به شکل خمیری دربیاد. این خمیر رو پشت لب‌ها یا به تمام پوست صورت بمالید و یک دقیقه به آرومی ماساژ بدید و بعد اجازه بدید که ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بمونه. سپس پوست صورت رو با آب سرد بشورید و خشک کنید. بهتره ۲ بار در هفته، از این ماسک استفاده کنید تا شاهد از بین رفتن مو‌های زاید صورت بشید.

مواد لازم برای ماسک دوم :

پودر تخم رازیانه ۱ ق غ
روغن مایع خوراکی ۱ استکان ( مثل روغن زیتون، آفتابگردان، کنجد ( که این روغن بهتر از بقیه است) و روغن ذرت

یک تا دو قاشق غذاخوری پودر تخم رازیانه را به همراه ۱ استکان روغن مایع خوراکی در یک شیشه در بسته بریزید ، خوب تکان دهید ( به مدت ۱۰ دقیقه ) و بعد در دمای محیط البته در جای تاریک به مدت یک هفته بماند در طی این یک هفته هر روز ۲ الی ۳ بار این مایع تکان داده شود . بعد از طی شدن یک هفته این مایع از طریق یک پارچه توری نازک صاف شود . شما در نهایت یک روغن سبز خوشرنگ خواهید داشت که باید این روغن را در ظرف درب دار شیشه ای در یخچال نگهداری کنید . (مدت زمان ماندگاری هم خیلی طولانی است.)

نحوه استفاده از روغن رازیانه برای از بین بردن موهای زائد :برای از بین بردن موهای زائد همه قسمت های بدن به جز ناحیه دور چشم می توان از روغن رازیانه استفاده کرد. بعد از اصلاح موهای ناحیه مورد نظر، در طول شبانه روز دو بار در محل مورد نظر ماساژ داده شود؛ البته به صورت دورانی.بهتر است اصلاح به صورت از ریشه کندن موها باشد؛ تا اثر بخشی بیشتری داشته باشد.می توانید بعد از یک ساعت روغن را از روی پوستتان پاک کنید و بشویید.

نکات مهم

این روغن در مواردی که افراد از تیغ برای اصلاح استفاده می کنند (که استفاده از تیغ خود باعث تقویت و پرپشت شدن موهای زائد می شود) و یا دچار اختلالات هورمونی هستند کمتر تاثیر گذار بوده و نیازمند به مصرف به مدت طولانی تری خواهد بود.استفاده از روغن رازیانه در روزهای نزدیک و یا در زمان قاعدگی تاثیری نخواهد داشت و در مواردی حتی تاثیر منفی خواهد داشت.مصرف این روغن به زنان باردار و زنان مبتلا به سرطان سینه یا صرع توصیه نمی‌شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر