یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

راز عجیب زیبایی و جوانی پوست با گل ختمی

عکس, راز عجیب زیبایی و جوانی پوست با گل ختمی
شاید باور نکنید اما گران قیمت ترین کرمهای پوست برای زیبایی و جوان سازی و رفع مشکلات پوستی از گل ختمی ساخته می شوند. شما می توانید با دم کردن گل ختمی و زدن آن به صورت پس از خنک شدن کامل ، زیبایی پوست خود را تضمین کنید. هم چنین گل ختمی مرطوب‌کننده‌ای عالی برای پوست است و ساعت‌ها به پوست آب‌رسانی می‌کند. این گیاه خشکی پوست را درمان و پوست را نرم و درخشان می‌کند.در مصرف خوراکی یا موضعی گل ختمی روی پوست، اطلاعات معتبر و قابل‌ اطمینانی وجود ندارند که نشان‌دهنده بی‌خطربودن گل ختمی یا عوارض جانبی احتمالی آن باشند. البته گل ختمی برای بیشتر افراد بی‌خطر است. درباره تداخلات گل ختمی با دارو‌ها یا گیاهان دارویی دیگر نیز اطلاعاتی وجود ندارد، اما به‌طور کلی از مصرف گل ختمی در دوران بارداری و شیردهی بپرهیزید . اگر مبتلا به دیابت هستید و از گل ختمی استفاده می‌کنید، مراقب نشانه‌های کاهش قند خون (هیپوگلیسمی/ Hypoglycemia) باشید و قند خونتان را به‌دقت کنترل کنید.

۱. ماسک گل ختمی برای درمان جوش

مواد لازم :
۱ قاشق غذا خوری گل ختمی
طرز تهیه و طریقه استفاده :
ابتدا گل ختمی را داخل یک فنجان آب سرد بریزید، به خوبی هم بزنید و به مدت ۱۵ دقیقه داخل یخچال قرار دهید و بگذارید تا کاملا خیس خورده شوند و رنگ آب بنفش شود و سپس آن را از صافی رد کرده و آب آن را بنوشید و مواد صاف شده را روی پوست صورتتان اعمال کنید و بعد از ۱۰ دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.
استفاده از این ماسک را هر روز تکرار کنید تا شاهد رفع جوش و جای جوش ها باشید.

۲.ماسک گل ختمی برای پوست های خشک

این ماسک برای ایجاد نرمی و لطافت پوست های خشک بسیار مفید و مناسب است.
مواد لازم :
۱ قاشق غذاخوری گل ختمی
نصف قاشق غذاخوری نشاسته
نصف فنجان شیر پرچرب
طرز تهیه و طریقه استفاده :
ابتدا نشاسته را آسیاب کنید و سپس شیر و گل ختمی خرد شده را به آن بیفزایید، به خوبی هم بزنید تا ترکیبی یکدست حاصل شود و بعد ماسک به دست آمده را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب ولرم شستشو دهید .

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر