یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

راز مزه دار کردن ماهی را بیاموز

عکس, راز مزه دار کردن ماهی را بیاموز

افراد برای سرخ کردن ماهی ظرافت بسیار خاصی را به خرج می دهند برای مثال باید بدانید که میزان درجه حرارت روغن برای سرخ کردن ماهی چقدر است چون اگر ماهی را در روغنی که هنوز داغ نشده قرار دهید، روغن به داخل ماهی نفوذ کرده و باعث می‌شود تا ماهی از طعم خوبی برخوردار نشود.اما اگر روغن خیلی داغ باشد و ماهی را در درون آن قرار دهید در همان ابتدای کار قسمت روی آن می سوزد و باعث شود تا در هنگام صرف ماهی شما از خوردن آن را لذت نبرید، در نتیجه در هنگام سرخ کردن ماهی باید از یک حرارت معتدل استفاده کنید، توجه داشته باشید که در هنگام سرخ شدن ماهی نمک Frying salted fish بر روی آن نپاشید چون باعث می شود تا روغن به بیرون ریخته شود، البته باعث تخریب روغن هم خواهد شد.

طعم دار کردن ماهی با سرکه سفید چند مزیت دارد. اول اینکه باعث ترد شدن ماهی می‌شود و ثانیاً بوی بد ماهی را کاملاً از بین می‌برد، اما طعم اصلی ماهی را تغییر نمی‌دهد.

این روش بهتر از طعم دار کردن ماهی با آبلیمو است، چراکه هنگام سرخ کردن ماهی، قند موجود در آبلیمو می‌سوزد و باعث تیره شدن رنگ ماهی می‌شود، در حالی که اگر ماهی را با سرکه سفید مزه دار کنید، این اتفاق نخواهد افتاد و رنگ ماهی بعد از سرخ شدن عوض نمی‌شود.

برای این کار در یک کاسه آب، نصف لیوان سرکه سفید و یک قاشق مرباخوری نمک بریزید و ماهی‌ها به مدت یک ساعت در آن قرار دهید.

سپس ماهی‌ها را از داخل محلول درآورده و آن را یک حوله یا دستمال به خوبی خشک کنید و در پایان آن را به‌ تنهایی، با آرد یا آرد سوخاری سرخ کرده و میل کنید!

راحت‌ترین روش طعم دار کردن ماهی، غلتاندن ماهی در مخلوطی از ادویه‌ها Roll the fish in a mixture of spices و زعفران است. برای این کار می‌توانید از ادویه‌های دلخواه استفاده کنید، اما مخلوطی از پودر سیر، زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و زعفران یکی از معروف‌ترین ترکیب‌ها برای مرینیت کردن ماهی است. این مواد را می‌توانید به تنهایی استفاده کرده یا از مخلوط آن‌ها با آرد سفید یا آرد سوخاری استفاده کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر