یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

راهنمای انتخاب اسکوتر برقی برای کودک و آموزش کامل کار با آن

عکس, راهنمای انتخاب  اسکوتر برقی برای کودک و آموزش کامل کار با آن

قبل از خرید اسکوتر برای فرزند دلبند خود باید بدانید که کدام اسکوتر برای فرزند شما مناسب تر است ؟ اسکوتر های برقی ۶/۵ اینچی برای سنین ۶ تا ۱۰ سال مناسب است و اسکوتر های بزرگتر به نسبت برای سنین بالاتر قابل استفاده می باشند. جوانان و بزرگسالان می توانند مدل آفرود را انتخاب کنند و بطور کلی بستگی به خود فرد  دارد.

در زمان استفاده از دستگاه هر دو پا باید روی اسکوتر باشد و برداشتن پا در حین حرکت خطرناک است.
قرار گیری اشتباه پاها بر روی پدال ها موجب روشن شدن چراغ وسط اسکوتر به رنگ قرمز می شود.
در اولین استفاده از وسیله، در فضای باز و با کلاه و زانو بند تمرین کنید که به خود یا دیگران آسیب نرسد.
افرادی که برای اولین بار سوار اسکوتر می شوند بهتر است از یک نفر برای قرارگیری بهتر بر روی اسکوتر کمک بگیرید.
زمانی که اسکوتر در حالت کم شارژ قرار گرفت از آن استفاد نکنید زیرا برقراری تعادل روی آن سخت شده و موجب آسیب دیدگی می شود.
در هنگام ایستادن بر روی اسکوتر برقی از خم کردن بدن به سمت جلو یا عقب خودداری کنید.
اگر موقع حرکت تعادل خود را به هر دلیلی از دست دادید یکی از پاهای خود را از سمت عقب اسکوتر روی زمین قرار دهید.

در ابتدای کار از یک محیط صاف و هموار برای اسکوتر سواری استفاده نمایید. ممکن است زمانی که برای اولین بار سوار اسکوتر می شوید احساسی مانند شناور بودن در هوا را تجربه کنید، نترسید و همانند زمانی که بر روی زمین ایستاده اید شما به راحتی قادر به کنترل اسکوتر خواهید بود.

برای این منظور مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید :

۱) در حالی که اسکوتر را روشن کرده اید به حالت ایستاده و صاف پشت دستگاه قرار بگیرید.

۲) پای سمت راست خود را به شکلی که تمام وزن بدنتان را روی پای چپ انداخته اید بلند کرده و به صورت صاف روی پدال های اسکوتر قرار دهید.

۳) با حفظ تعادل خود تمام وزن بدن را به پای سمت راست که بر روی دستگاه قرار دارد منتقل کنید و پای سمت چپ را از زمین بلند کرده و به شکل صاف بر روی پدال ها قرار دهید و سعی کنید تعادلتان را حفظ نمایید.

برای این امر می بایست به هر سمتی که تمایل چرخش دارید پنجه های پای همان سمت را روی پدال ها فشار دهید. به طور مثال اگر می خواهید به سمت راست خود بچرخید کافیست پنجه پای سمت راست خود را به سمت پایین فشار دهید و پای دیگر را در حالت افقی بدون هیچ فشاری بر پدال ها ثابت نگه دارید. برای چرخش به سمت چپ عکس عمل گفته شده را انجام دهید.

یک اسکوتر معمولی در حالت عادی به سرعتی برابر با ۱۵ کیلومتر بر ساعت می رسد. البته این میزان سرعت به محیطی که اسکوتر سوار از آن استفاده می کند هم بستگی دارد. در صورتی که شارژدستگاه فول باشد این میزان سرعت تا ۲۰ کیلومتر بر ساعت هم قابل افزایش است.

با اسکوتر هوشمند چطور می توان به جلو و عقب حرکت کرد؟

بعد از قرار گرفتن بر روی اسکوتر و حفظ تعادل خود، با آرامش کامل و درست شبیه زمانی که بر روی زمین ایستاده اید با انجام مراحل زیر شروع به حرکت کنید.

برای حرکت به سمت جلو انگشتان هر دو پای خود را روی پدال ها به سمت پایین فشار دهید و مقداری بدنتان را به سمت جلو متمایل کنید. برای حرکت به سمت عقب کافیست بدن خود را کمی به سمت عقب متمایل کرده و این بار با پاشنه پاهایتان روی پدال ها فشار وارد کنید. ( آموزش تصویری اسکوتر سواری )

از روی اسکوتر شارژی چگونه و از چه سمتی پیاده شویم؟
پیاده شدن از اسکوتر همانند سوار شدن بر روی آن مهم است. هنگامی که قصد پیاده شدن از روی دستگاه را دارید توجه داشته باشید که سرعت اسکوتر به حداقل خود رسیده باشد و برای این منظور باید از سمت عقب یکی از پاهای خود را بر روی زمین گذاشته و سپس پای دیگر را از روی اسکوتر بردارید، به این شیوه تعادل شما بهتر حفظ می گردد. می توانید از تکیه گاه یا از یک همراه برای این منظور کمک بگیرید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر