یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

راهکارهای معجزه گر برای حل تمام مشکلات زندگی

عکس, راهکارهای معجزه گر برای حل تمام مشکلات زندگی

همه ی ما در زندگی مشکلات زیادی داریم که گاه بعضی از آنها ما را ناتوان ، افسرده یا عصبی می کنند. فرقی نمی کند مشکل شما چیست با کمک این مقاله در یاس فان می توانید مهارتهای لازم در این خصوص را یاد بگیرید.اول از همه ما باید بپذیریم که مشکل داریم و از رو به رو شدن با مشکلات فرار نکنیم. بسیاری از افراد وقتی با یک مسئله یا چالش روبه رو میشوند ممکن است آن را انکار کنند و با این کار باعث شوند که یک مشکل ساده و قابل حل ، با مرور زمان پیچیده و سخت شود.

قدم اول این است زمانی که به یک مسئله و مشکل برمی‌خورید، مرتب از خودتان جواب «چرا»هایی را که در ذهن‌تان شکل می‌گیرد را پیدا کنید تا در نهایت بهترین راه‌حل را پیدا کنید.به عنوان یک انسان ما عادت داریم مسائل و مشکلات را پیچیده‌تر از چیزی که هستند جلوه بدهیم. با تعمیم دادن مسائل و کلیت بخشیدن به آن‌ها مسائل را ساده‌تر کنید. به جزئیات توجه نکنید و به ریشه و اساس مشکل توجه کنید. در جستجوی یک راه‌حل ساده و روشن و واضح باشید و از نتیجه کار شگفت‌زده شوید. این را بدانید که گاهی راه‌حل‌های ساده خلاقانه‌ترند و کلید بهتری برای حل مشکلات به شمار می‌روند.

تمام راه‌حل‌های ممکن را امتحان و قبول کنید حتی اگر در نگاه اول مضحک و خنده‌دار به نظر برسند. به این ترتیب ذهن‌تان را برای پذیرش راه‌حل‌های خلاقانه برای حل مسائل باز می‌گذارید. هیچ‌وقت خودتان را به خاطر راه‌حل‌های خنده‌داری که به ذهن‌تان ممکن است برسد مسخره نکنید. گاهی همین راه‌حل‌های خنده‌دار بهتر از راه‌حل‌های عاقلانه برای حل مشکلات کارساز می‌افتند.

هتر است برای حل مسائل به جوانب فکر کنید نه مستقیما خود مسئله و مشکل. نگاه‌تان را به مسائل تغییر دهید و با نگرشی ویژه به آن‌ها نگاه کنید. اهداف‌تان را بررسی کنید، ممکن است حتی از یک جنبه مخالف با هدف‌تان به راه‌حل خوبی برسید. شاید خنده‌دار به نظر برسد اما گاهی معمولا نگرش‌های تازه و دست‌ اول به قضایا راه‌حل‌های تازه و مناسبی به دنبال دارند.

افکارتان را با جملاتی مثل «اتفاق میفته…» و «فکرشو بکن…» هدایت کنید. این اصطلاحات مغز شما را فعال نگه می‌دارند تا خلاقانه‌تر فکر کنید و برای پیدا کردن راه‌حل دلگرم شوید. از جملات منفی مثل «فکر نمی‌کنم…» و «این درست نیست اما…» پرهیز کنید.

ه به اجرای راه حلی که اولویت دارد و متناسب با سیستم ارزشی فرد است پرداخته می‌شود. بعد از اجرای راه حل به پیامدهای آن راه حل توجه می‌شود، چنانچه پیامد رضایت بخش بود مسئله حل شده و فرآیند حل مسئله پایان می‌یابد. چنانچه راه حل مؤثر نبود فرد باید از راه حل‌های دیگری که در اختیار دارد استفاده نماید. این روند زمانی پایان می‌یابد که دیگر موقعیت برای فرد مشکل آفرین نباشد و فرد به اهداف خود دست پیدا کرده باشد. اگر اجرای هیچکدام از راه حل‌ها مؤثر نبود این مراحل مجدداً از ابتدا شروع می‌شود. احتمالاً اشکالی در جریان هرکدام از مراحل ممکن است وجود داشته باشد. مثلاً ممکن است مسئله به خوبی تعریف نشده باشد و اهداف غیر منطقی باشند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر