یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

راه حل های بسیار مفید طب سنتی برای آسم

عکس, راه حل های بسیار مفید طب سنتی برای آسم

پیش از آنکه نسخه طب سنتی برای درمان آسم را برای شما ارائه دهیم ، بهتر است در آغاز در مورد آسم بیشتر بدانیم.

هنوز به طور کامل مشخص نیست که چرا بعضی از افراد به این بیماری مبتلا می شوند و بعضی دیگر مبتلا نمی شوند اما احتمالا هر دو عامل ژنتیک و محیط در این بیماری دخیل هستند.

برخی از محرک های آسم

مواد موجود در هوا مانند گرده ها، ذرات ریز، بذرهای قارچ، شوره ی حیوانات یا زباله های سوسک ها
عفونت های تنفسی مانند سرماخوردگی
فعالیت های فیزیکی (آسم ناشی از ورزش)
هوای سرد
آلودگی هوا محرک هایی مانند سیگار
داروهای خاص مانند بتا بلاکر، آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن
استرس و احساسات خیلی شدید
سولفیت و مواد نگهدارنده بعضی از غذاها و نوشیدنی ها از جمله میگو، میوه ی خشک شده، سیب زمینی های فرآوری شده، آبجو و شراب
بیماری رفلاکس معده، که در آن اسید معده به سمت حلق بر می گردد

مشخصه آسم بروز مکرر خس خس، تنگی نفس، تنگی قفسه سینه و سرفه می‌باشد.ممکن است در اثر سرفه از ریه خلط تولید شود اما بالا آوردن آن اغلب دشوار است. در هنگام بهبودی پس از حمله ممکن است این خلط چرک مانند به نظر می‌رسد و علت آن وجود میزان زیاد سلول‌های سفید خون موسوم به ائوزینوفیل می‌باشد. علائم معمولاً در شب و در صبح زود یا در هنگام ورزش یا در هوای سرد بدتر می‌شود. برخی از افراد مبتلا به آسم به ندرت علائم را تجربه می‌کنند و معمولاً در واکنش به عوامل محرک این علائم را از خود نشان می‌دهند، در حالی که ممکن دیگران علائم آشکار و مداومی داشته باشند.

نسخه طب سنتی و راه کارهایش برای آسم :

این برنامه غذایی را دنبال کنید که بسیار سودمند است :

برنامه غذایی:
نخود آب ساده با پودر سبوس گندم ارگانیک ، پودر سبوس برنج ارگانیک ، پودر جوانه جو و سبزیجات ( به خصوص کدو سبز ، گشنیز و اسفناج ) به صورت روزانه

انواع خوراک ها و خورش ها به صورت آب پز با پایه نخود آب همراه با سبوس و جوانه ذکر شده در نخودآب ساده
در صورت لزوم روغن مصرفی این عزیزان فقط روغن زیتون فرابکر باشد.

حریره بادام با نشاسته نخود، پودر جوانه نخود ، پودر جوانه جو ، پودر سبوس برنج ارگانیک، پودر سبوس گندم ارگانیک ، ۷ عدد بادام درختی ، کمی نبات

سیب بخارپز شده و سایر میوه ها به صورت بخارپز یا کمپوت

بهترین غذا برای این عزیزان ( به خصوص به عنوان شام ) : سیب درختی بخارپز شده

بهترین جوانه :
۷۰ درصد جوانه نخود و ۳۰ درصد جوانه جو

بهترین سبوس :
سبوس گندم ارگانیک و سبوس برنج ارگانیک

مصرف منظم روزانه ۱۰۰ گرم سبوس گندم ارگانیک به صورت چای ، آب آشامیدنی و به کاربردن آن در سه وعده غذایی به صورت فرنی ، نخودآب ساده و سایر غذاهای آبپز بر پایه نخودآب و قطع مصرف برنج و سایر ممنوعیت های غذایی ۹۰ تا ۸۰ درصد شدت حملات را کاهش می دهد.

داروها :

۷ تا ۱۴ عدد عناب همراه با یک قاشق غذاخوری خاکشیر و کمی ترنجبین در یک لیوان آب گرم هر روز یک ساعت قبل از هر سه وعده غذایی

یک قاشق مرباخوری سیاه دانه و عسل بعد از هر سه وعده غذایی ( یک قاشق غذاخوری سیاه دانه را آسیاب کرده و بلافاصله برای حفظ خاصیت آن با سه برابر عسل ترکیب کنید. )

فرنی با نشاسته گندم ، نشاسته نخود، پودر جوانه نخود ، پودر جوانه جو و پودر سبوس گندم ارگانیک و پودر سبوس برنج ارگانیک و کمی نبات

یک قاشق مرباخوری تخم کتان را در یک لیوان آب جوش ریخته و با کمی عسل شیرین کنید و هر صبح ناشتا ( بعد از ورزش صبحگاهی ) میل نمائید.

مصرف یک قاشق غذا خوری نشاسته نخود در تمام وعده های غذایی و در نوشیدنی ها ( خاکشیر _ عناب ، تخم کتان ) و به ویژه به صورت دم کرده با کمی نبات توصیه می شود .

از دم کرده سبوس گندم ارگانیک و سبوس برنج ارگانیک به صورت چای و همچنین جایگزین آب آشامیدنی و آب مصرفی برای تهیه خاکشیر _عناب و تخم کتان استفاده کنید .

مصرف ۳ تا ۵ وعده سیب بخارپز شده در روز توصیه می شود .

غذاهای ممنوعه برای آسم:

آرد سفید ، برنج ، ماکارونی و سایر مواد نشاسته ای بدون سبوس ، نان های خمیر مثل نان بربری ، نان لواش ….و انواع نان های فانتزی ، آش و سوپ ، تخم مرغ برشته ، غذاهای سرخ کردنی ، چرب ، تند ، شور ، غلیظ و پر ادویه ، انواع فست فود ، کیک و شیرینی ( به خصوص شیرینی های تر ) ، انواع بیسکویت و شکلات ، شیرینی های سنتی ( سوهان _ گز _ قطاب و….) ، چای ، قهوه ، نسکافه و دخانیات ، نوشابه های گازدار ، صیفی جات ( به خصوص طالبی ، خربزه ) ، بادمجان ، تره ، سیر ، پیاز خام ، شاهی و مرزه ، شوید و شنبلیله ، پرتقال ، انگور و هلو ، انواع میوه های نارس ، انواع بستنی و نوشیدنی های یخ ، انواع ترشیجات سرکه ، انواع سس ها ، انواع پنیر ، ماست و دوغ ، انواع شیره ، خرما ، کشمش و گردو

چند نکته:

حجم غذا را کم کنید و تعداد وعده ها را زیاد کنید.

از مصرف گرمی بیش از حد به خصوص دم نوش های گرم ( بابونه ، …. ) خودداری کنید.

مصرف نان برشته ( پخته شده در حرارت ملایم ) با آرد کامل گندم یا ارزن همراه با سیاه دانه بلامانع است .

برای بهبود شرایط بیمار اصلاح مزاج و کنترل بیماری های زمینه ای به خصوص اضافه وزن و چاقی ، معده سرد ، کبد چرب ، یبوست و….. غیره الزامی است .

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر