یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

راه های شاد کردن پرنده خانگی را بیاموز

عکس, راه های شاد کردن پرنده خانگی را بیاموز

چه چیزی بهتر از شاد کردن یک پرنده ؟ راه های شاد کردن پرندگان را می دانید.مراقبت از پرنده شما فقط این نیست که به پرنده خانگی خود مکانی برای خوابیدن بدهید، بلکه باید به آن اجازه دهید از طریق انواع لوازم جانبی از آن لذت ببرد و چیزهای زیادی را کشف کند. تهیه وان پلاستیکی برای پرنده خانگی شما اهمیت زیادی دارد. جوجه ها دوست دارند تمیز بمانند. وان های پلاستیکی زیادی در دسترس است که به پرنده شما اجازه می دهد خود را تمیز کند. وانی متناسب با قفس شما انتخاب کنید که به راحتی در آن نصب شود. پر کردن آن از بیرون آسان باشد.آن را تا حد زیاد پر از آب نکنید. وان نباید خیلی کوچک باشد تا پرنده شما بتواند از آن لذت کامل ببرد. اما نباید بزرگ هم باشد، به طوری که تمام فضای قفس را اشغال کند. اگر وان انتخابی شما به راحتی در قفس پرنده شما قرار می گیرد، بهتر برای چند ساعت در حالی که پرنده شما حمام می کند. آن را در قفس قرار دهید و بعد آن را بردارید.همچنین باید نوشیدنی ها و فیدرهایی با کیفیت را در نظر داشته باشید که به شما امکان می دهد حیوانات مورد علاقه خود را به درستی و بدون هیچ مانعی به پرنده خانگی خود بدهید.

پرنده خوشحال پرنده ای است که به خوبی تغذیه شود. روش های مختلفی برای مراقبت از پرنده شما وجود دارد و اولین راه تغذیه کافی آن با غذای با کیفیت است. پرنده چه می خورد؟ غذاهای مورد علاقه پرندگان شما دانه ها، سبزیجات و میوه ها هستند. درست مثل سایر حیوانات، سگ، گربه (و غیره) هرگز به پرندگان خود شکلات و کافئین ندهید.اطمینان حاصل شود که ظرف آب حیوان خانگی شما همیشه پر از آب است تا حیوانات شما به درستی هیدراته شوند. پرندگان شما می دانند که به چه میزان آب نیاز دارند. اما باید به آن در دسترسی داشته باشند. بهتر است که آب پرنده را مرتبا عوض کنید تا از رشد باکتری جلوگیری شود.

پرندگان به خواب با کیفیت احتیاج دارند. خواب برای پرنده شما ضروری است. این به حیوان خانگی شما اجازه می دهد بدن خود را استراحت دهد. درست مثل انسان ها، خواب به کاهش استرس کمک می کند و باعث یادگیری و تقویت حافظه حیوان خانگی شما می شود. پرنده خانگی،  معمولاً نیم ساعت قبل از خواب برای خواب آماده می شود. شما می توانید با تهیه یک پتو مات، که نور را به داخل نمی دهد شرایط خواب پرنده خود را بهبود ببخشید. این کار همچنین به شما این امکان می دهد در صورت فعالیت منظم در اتاق، سروصدا در قفس پرنده را کاهش دهید. کافی است اتاق را تاریک نگه دارید و کمی نور عبور دهید تا پرندگان در صورت شنیدن صدایی که آنها را از خواب بیدار می کند آسیب نبینند.

هر شب یک روال منظم برای خواب پرنده ها تنظیم کنید تا پرندگان شما احساس راحتی کنند و بفهمند که وقت خواب است. در این شرایط آنها احساس اطمینان می کنند  و با آرامش به خواب می روند .

با این حال، اگر متوجه شدید که پرنده (های) شما وقتی پتو را روی قفس می گذارید وحشت می کنند، اصرار نکنید. بعضی از پرندگان عادت های خاص خود را دارند. اصرار بر لوازم جانبی خاص دیگر فایده ای ندارد. اگر پرنده شما خوشحال است و می تواند بدون پوشش کاملاً و آرام بخوابد، مشکلی نیست اجازه دهید با شرایط بدون ملافه بخوابد.

برای شاد و سالم بودن یک پرنده، هیچ چیز مهمتر از عشقی نیست که شما در یک محیط سالم متناسب با نیازهای حیوان خانگی به او می دهید. هرگز پرنده خود را نگران نکنید و به او وقت دهید تا خود را با هر شرایط، محیط جدید، اسباب بازی یا لوازم جانبی جدید وفق دهد.

پرنده خود صحبت کنید. نام آن را تکرار کنید تا به صدا عادت کرده و آن را بشناسد. اگر در محیط خانواده چند نفر هستید، اعضای خانواده خود را به تدریج  و بدون عجله به حیوان خانگی معرفی کنید. دوستان یا خانواده شما می توانند از پرنده شما لذت ببرند. اما به روشی آرام و محترمانه باید با پرنده خانگی شما آشنا شوند.

رفتارها و ارتباط شما با حیوان خانگی پرنده تان، آنها را خوشحال می کند. حتماً وقت خود را با پرنده خود سپری کنید. این پیوند بین شما را تقویت می کند. جلب اعتماد حیوان خانگی شما روندی طولانی مدت است. می توانید با انگشتان خود کم کم حیوان خانگی خود را رام کنید. پرنده شما با مهربانی و کنجکاوی مطمئناً به سراغ شما خواهد آمد.

هر از گاهی در قفس را باز کنید تا به پرنده خود اجازه دهید در فضای باز و فضای اتاق پرواز کند. فقط به یاد داشته باشید که از نورهای درخشان که ممکن است پرنده شما را جذب کرده و در نهایت به آن صدمه بزنند خودداری کنید (به عنوان مثال نور خورشید از طریق پنجره). اگر تصمیم دارید به پرنده خود اجازه دهید در خانه شما پرواز کند، مراقب اشیایی باشید که ممکن است حیوان خانگی تان، آنها را بشکنند یا صدمه بزنند. اتاق باید از امنیت کافی برخوردار باشد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر