یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

راه کار های اساسی برای بوی بد گرفتن پاها در کفش

عکس, راه کار های اساسی برای بوی بد گرفتن پاها در کفش
مشکلی اجتناب ناپذیر در فصل تابستان بوی بد پاها در کفش است که برای خیلی از ما پیش می آید . خراب بودن کفش میتواند به این مشکل دامن بزند . حتی بوی بد پاها با شستشو کاملا از بین نرفته و باقی می ماند . راه کار چیست ؟ نخست باید بوی بد کفش را از بین برد برای این کار داخل کفس خود پودر بچه بریزید . برخی بیماری ها از جمله هیپر هیدروز یا تعریق بیش از حد، باعث بوی بد پا می شوند؛ اگر بوی بد پاهای شما درمان نمی شود، بهتر است که به پزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید به این بیماری مبتلا نیستید.نکته: هر روز جوراب تعویض شده، با صابون شسته شود.
برخی غذاها بوی بد پا را تشدید می کنند؛ زیاده روی در مصرف قهوه، گوشت قرمز، پیاز، سیر، گل کلم، برخی ادویه ها و نوشیدنی های الکلی، باعث بوی بد پا می شود.
یک بند انگشت زنجبیل تازه را بردارید و رنده کنید. زنجبیل ها را در یک پارچه ی تمیز نخی بگذارید و به مدت ۱۰ دقیقه در آب گرم قرار دهید. هر شب قبل از خواب، با آب آن پاها بمالید و خوب ماساژ دهید . زنجبیل، دارای خواص ضد عفونی کننده قوی است و با کاهش تعریق و در نتیجه کاهش رطوبت پاها به رفع بوی بد پا کمک می کند.
۱ فنجان شکر را در ۱/۲ فنجان آب و ۱/۲ فنجان ایزوپروپیل الکل حل کنید و پاها را به آن آغشته کنید، بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید. ۳ بار در هفته به مدت دو هفته انجام دهید.
برای جلوگیری از عرق کردن پاها و جذب رطوبت و نیز رفع بوی بد پا به شما پیشنهاد می کنیم که همواره از جوراب های نخی و پنبه ای استفاده کنید .
۲ فنجان آب را با ۱ فنجان سرکه و ۱ فنجان نمک (ترجیحا نمک اپسوم) ترکیب کنید و به مدت دو هفته هر روز پاها را به مدت ۱۵ دقیقه در آن بگذارید تا بوی بد پا رفع شود .

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر