یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

راه کار های دین برای زیبا شدن صورت زنان

عکس, راه کار های دین برای زیبا شدن صورت زنان

در تمام احادیث و نسخه های سنتی و اسلامی به یک چیز برای شادابی و زیبایی زن توصیه شده و آن این است که همیشه قبل از اینکه کاملا سیر بشود دست از غذا خوردن بکشد. حضرت عیسی در این خصوص گفته است :

هر وقت غذا می خوری مواظب باش که سیر نشوی زیرا غذا اگر در معده و شکم زیاد شد و زیادتر از اندازه گردید طراوت صورت را از میان میبرد.

شما متوجه نمی شوید اما زمانی که غذاهای سنگین را به میزان زیاد مصرف می کنید زیبایی و طراوت و تازگی صورت شما برای ساعتها از میان می رود و اگر این کار را مدام ادامه دهید خیلی زودتر از سن خود شکسته خواهید شد.

توصیه های امام رضا برای زیبایی :

استفاده از سفیده‌ی تخم‌مرغ و ماساژ دادن پوست با آن به علت مواد موجود در آن برای نرمی و لطافت پوست سفارش شده اسـت اما در خوردن این ماده غذایی باید حساب‌شده عمل کرد چرا که برای پوست تأثیر معکوس دارد.

استفاده از روغن زیتون طبیعی برای کمک به نرمی و انعطاف‌پذیری پوست و رفع چین و چروک‌ها سفارش شده اسـت. امام رضا «ع» در رساله ذهبیه در مورد عادت‌های غذایی فصل سرد توصیه کرده‌اند: دراین فصل باید غذا های پر انرژی مصرف کرد. مالیدن روغن و ماساژ استخوان ‌ها در حال استراحت با روغن‌های شب بو،‌ زیتون و گل سرخ به تقویت و استحکام کمک میکند.

وایت میکنم که اگر چیزی موجب افزایش نیرو و نشاط بدن باشد، ماساژ دادن بدن و لباس نرم، هم چنین بوی خوش و استحمام [جزیی ازآن] اسـت و اگر مرده‌ای در اثر ماساژ دادن زنده شده، مـن انکار نمیکنم.

خیار را پوست بکن و بعد پوستش رابا آب بپز و بعد از پختن به مدت سه روز مقداری ازآن را در حال ناشتا بخور.

استفاده از میوه و سبزیجات هم به علت داشتن ویتامین‌های مفید می تواند منجر به استحکام و درخشندگی پوست شود. یکی از مواد مناسب برای تقویت پوست استفاده از مرکبات به ویژه لیمو اسـت. اسید موجود در لیمو باعث میشود تا پوست روشن‌تر شود و چین و چروک‌ها کمتر به نظر برسند. هم چنین بوی تازه لیمو باعث ایجاد حس تازگی در فرد میشود. مرکبات در طب الأئمّه «ع» از ارزش و اهمیت ویژه‌ای برخوردار اسـت.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر