یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

رشد سه برابر مو با روغن کرچک یک افسانه است یا حقیقت

عکس, رشد سه برابر مو با روغن کرچک یک افسانه است یا حقیقت

آیا اینکه روغن کرچک به رشد سریع تر موهای سر کمک می کند یک حقیقت است یا یک افسانه ؟ در واقع باید گفت نمی توان تاثیر روغن کرچک را روی افزایش رشد موها انکار کرد. روغن کرچک و اسید ریسینولئیک، توسط پوست به خوبی جذب شده و گاهی برای درمان مشکلات گوناگون پوستی به کار می‌روند، مانند پسوریازیس و آکنه. همچنین این باور از قدیم وجود داشته که روغن کرچک موجب تقویت رشد مو می‌شود، اما تاکنون هیچ گونه شواهد علمی برای تائید این ادعا وجود ندارد.
روغن کرچک با دارا بودن اسید ریسینولئیک و چند اسید چرب دیگر، خواصی دارد که آن را محصول مناسبی برای مراقبت از پوست، مخصوصا پوست صورت می‌کند.

رشد سه برابر :چگونگی انجام مصرف روغن کرچک، برای موهای طبیعی و رشد مژه بسیار طبیعی و ساده است. صدها توصیه از افرادی که از روغن کرچک استفاده می کنند وجود دارد تا رشد موی خود را ۳-۵ برابر میزان نرمال افزایش دهند. برخی از افراد با ریزش مو پس از زایمان مبارزه می کردند و اذعان داشتند که حتی زمانی که ریزش مو آهسته شد، باز هم بسیار دشوار بود.موی آنها برای یک ماه تقریبا نیم اینچ رشد کرد. ماه بعد، بعد از استفاده از درمان های موی روغن کرچک دو بار در هفته، موهایشان تقریبا ۲ اینچ رشد کرده بود. آنها دوباره ماه بعد آزمایش کردند و همان نتیجه را متوجه شدند و موهایشان به طرز چشمگیری ضخیم تر شد.

کدام نوع روغن کرچک برای مو مناسب است؟برای درمان مو با روغن کرچک چند گزینه وجود دارد. شاید ترجیح بدهید خودتان آن را تهیه کنید.برای ساختن آن، روغن کرچک را با یک روغن سالم مو (گزینه های ذکر شده در زیر آمده است.) و گیاهان برای کمک به سلامت پوست سر مخلوط کنید. روغن کرچک خالص پرس سرد بدون هگزان ترجیح داده می شود.روغن کرچک بسیار غلیظ و چسبناک است، بنابراین ترجیح این است که با جوجوبا یا روغن آرگان مخلوط شود و در یک بطری شیشه ای بگذارید تا برای استفاده آسان شود.

روش مصرف : مقدار کمی از روغن را می توان برای یک درمان کامل استفاده کرد. مانند بسیاری از چیزهای دیگر در زندگی، مصرف بیش از حد خوب نیست و تنها چند قطره برای درمان نیاز است. روغن اضافی دیگر هم کاملا اختیاری است.بهتر است روغن کرچک را ۱-۲ بار در هفته استفاده کنید. این می تواند بیشتر استفاده شود، هر چند نتیجه خاصی با افزایش استفاده از آن به طور روزانه مشاهده نمی شود.طبق مشاهدات عینی باید گفت که این درمان روی موهای خیس نه مرطوب بهتر جواب می دهد. بهتر است یک بطری اسپری آب در حمام نگهداری کنید و قبل از زدن روغن، ریشه هایتان را خیس نمایید.برای دریافت حداکثر منافع، درمان را برای چند ساعت یا یک شب تا صبح انجام دهید. پس از زدن روغن، از کلاه دوش یا حوله استفاده کنید تا از ریختن روغن روی مبلمان یا بالش تان جلوگیری شود.

چگونه روغن را از روی مو حذف کنیم؟حذف روغن کرچک به خصوص با شامپوی طبیعی می تواند دشوار باشد. استفاده از مقدار کم و ترک آن در یک شب باعث خواهد شد بیشتر روغن جذب مو و پوست شود و در نتیجه تمیز کردن آن آسان تر شود.یک روش جایگزین این است که یک تخم مرغ را بشکنید و سپس هم بزنید تا صاف شود و سپس تخم مرغ را روی پوست سر ماساژ دهید. این کمک می کند تا روغن از بین برود و همچنین مواد مغذی بیشتری به مو اضافه می کند. بنابراین توصیه می کنیم این کار را در حمام انجام دهید.یکی دیگر از راه های کمتر مضر این است که موهای خود را قبل از حمام، با نرم کننده ماساژ دهید. این کار به پوست سر برای حذف روغن کرچک کمک می کند. سپس به طور معمول موهای خود را شامپو بزنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر