یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

رشد مجدد موها با شلتوک برنج چطوری است

عکس, رشد مجدد موها با شلتوک برنج چطوری است

شلتوک برنج( سبوس برنج ) یک راه ارزان و ساده برای تقویت کردن موها ، پیشگیری از سفید شدن موها ( مصرف آن می تواند موهای سفید شده در جوانی را دوباره سیاه کند ) و رشد مجدد موها می باشد. چینی ها همیشه دمنوش آن را مصرف میکنند و موهایی مشکی و پر پشت دارند. عناصری که در آن وجود دارد و باعث تقویت موها می شود عبارتند از :

اسید لینولئیک
پلی‌کوزانول
گاما اورینزانول
گاما توکوترینول

دانشمندان دریافتند که اسید لینولئیک و گاما اوریزانول، از جمله ترکیباتی هستند که منجر به تشکیل فولیکول‌ های موی جدید می ‌شوند. آن ‌ها موضوع دیگری هم کشف کردند: عصاره سبوس برنج، میزان زیادی از فولیکول ‌های کلی مو را وارد فاز آناژن (رشد) می‌ کند.پتانسیل رشد موی عصاره موی سبوس برنج، با ماینوکسیدیل مقایسه شد. این ماده طبیعی می ‌تواند تا سه درصد از کارایی ماینوکسیدیل را داشته باشد.  محققان با توجه به یافته ‌ها، به این نتیجه رسیدند که عصاره سبوس برنج، نوعی عامل بادوام در درمان ریزش مو است.

طریق استفاده از سبوس برنج برای درمان ریزش مو
۱- برای تقویت ریشه مو و رشد آن می توانید از دم کردۀ سبوس برنج به جای چای استفاده کنید، به این طریق که مقداری سبوس برنج را در داخل آب بجوشانید بعد سبوس آن را جدا کنید و دور بریزید حالا می توانید جوشانده را به صورت چای بنوشید یا اینکه می توانید آن را درغذاهای رقیق و آبکی مانند سوپ بریزید و مصرف کنید.

۲- برای حفظ سیاهی مو و جلوگیری از سفید شدن زودرس موهایتان حدود ۴۰ گرم سبوس و لیمو عمانی را در مقداری آب بجوشانید، سپس صاف کنید و بعد از دم کردن میل بفرمایید. معمولاً دم کرده سبوس برنج را در یخچال نگهداری می کنند و مدت استفاده آن هم دو روز است.

۳- دوقاشق غذاخوری سبوس برنج را در دولیتر آب به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید پس از ته نشین شدن سبوس، آب آن را به روی مو و پوست سر بریزید و به خوبی ماساژ دهید و سپس با صابون یا شامپو بچه بشویید که برای رفع شوره مو خیلی مفید است.

۴- سبوس برنج به صورت فراوری شده هم در سوپر مارکت ها وجود دارد که یک قاشق سوپخوری از آن را در یک لیوان شیر می ریزند ،هم می زنند و میل می کنند که برای سلامت مو مفید است.

۵-به ظرف سالاد حاوی مرکبات مقداری روغن زیتون با نصف قاشق غذاخوری سبوس برنج اضافه می کنند که غنی از ویتامین B می شود و مصرف آن برای تقویت مو اثربخش است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر