یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

روشهایی مفید برای کم تر کردن عوارض کورتون

عکس, روشهایی مفید برای کم تر کردن عوارض کورتون

خیلی از افراد مجبور هستند کورتون مصرف کنند مثل افرادی که بیماری ام اس دارند یا کسانی که دچار فلج صورت شده اند و خیلی از بیماری های دیگر .. اما عده ای هم به نیت چاق شدن کورتون مصرف می کنند و با عوارض گسترده ی این دارو مواجه می شوند. چگونه می توانیم خطرات مصرف این دارو را کاهش دهیم. در درجه اول توصیه می کنیم تا جایی که امکان دارد از مصرف این دارو صرف نظر کنید مگر اینکه سود آن برای شما بیشتر از عوارض وسیع آن باشد. در درجه دوم با خواندن این مطلب ضررهای وارد شده به بدن را کاهش دهید.

۱-کربوهیدرات‌های پیچیده که حاوی فیبر هستند را انتخاب کنید.(کربوهیدرات های پیچیده همان قندهایی هستند که زنجیره‌ی طولانی‌تری دارند؛ بنابراین بدن برای مصرف و سوخت‌وساز آن‌ها به مدت زمان بیشتری احتیاج دارد و همین امر باعث می‌شود که قند آن‌ها به صورت آهسته در بدن به گلوکز تبدیل شود و یا اصطلاحا به آرامی قند آن‌ها آزاد شده و افزایش قندخون را ایجاد کند.لیست کربوهیدرات های پیچیده شامل غلات، سیب، کنگر فرنگی، مارچوبه، موز، حبوبات، کلم بروکلی، نان و برنج قهوه‌ای، گندم سیاه و نان گندم سیاه، کلم، هویج، گل کلم، خیاز، ذرت، نخود، کرفس، زردآلو خشک، میوه‌ها، آجیل، بلغور جو دوسر و… هستند.)

۲- بهتر است از مصرف شکر به دلیل افزایش احتباس آب در بدن و افزایش وزن خودداری شود.

۳- پتاسیم بیشتری بخورید، پتاسیم در موز، سیب زمینی شیرین، زردآلو خشک، گوجه فرنگی، لوبیا، ماهی آزاد و ماست وجود دارد.

۴- سبزیجات و میوه‌های بیشتری مصرف کنید، زیرا به دلیل فیبر موجود در آن‌ها، مدت زمان بیشتری احساس سیری می‌کنید.

۵- برای رفع گرسنگی، وعده‌های غذایی را به ۶ وعده غذایی کوچک در طول روز تقسیم کنید.

۶- مقدار سدیم مصرفی در طول روز را کاهش دهید. به این دلیل که فراوانی سدیم در بدن باعث می‌شود مایعات بیشتری در بدن حفظ شود. توصیه می‌شود از مصرف کنسرو، سس سویا و اضافه کردن نمک زیاد به غذا پرهیز شود.

۷- خوردن پروتئین در هر وعده غذایی را به منظور افزایش احساس سیری و کاهش اشتها در نظر بگیرید.

۸- انجام تمرین‌های ورزشی( اصول شروع ورزش در خانه آموزش ) که برای هر فرد مناسب است و از انجام آن لذت می‌برد.

بر این اساس، دارو‌های کورتیزون، علیرغم عوارضی که بر سلامت فرد دارند، در درمان انواع مشکلات سلامتی نیز نقش دارند. پس می‌توان با مصرف صحیح این دارو و پیروی از رژیم غذایی سالم از عوارض شدید ناشی از مصرف این دارو پیشگیری کرد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر