یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

روش آسان و سنتی گرفتن روغن بادام شیرین در خانه

عکس, روش آسان و سنتی گرفتن روغن بادام شیرین در خانه

از آنجایی که روغن بادام شیرین خواص زیادی برای سلامتی و زیبایی پوست  و مو دارد و ما نمی توانیم به اصل بودن و بهداشتی بودن محصولاتی که در عطاری ها یا بازار فروخته می شود اعتماد صد در صد کنیم ، بهتر است این روغن را خود ما در منزل تهیه نماییم.

آسان ترین روش تهیه روغن بادام شیرین در منزل را در زیر مطالعه می کنید:

برای اینکار شما نیاز به چرخ گوشت دارید. بادامها را داخل چرخ گوشت ریخته و چرخ می کنید. در حین چرخ کردن، روغن با فشار سرد، از آن خارج می‌شود.

روش سنتی گرفتن روغن بادام :

برای گرفتن روغن بادام‌هایی را انتخاب کنید که مدتی مانده و یا کهنه هستند.لازم است تا آنها را به مدت حداقل دو یا سه روز در آب خیس کرده تا پوست آن‌ها به راحتی از مغز جدا شوند. در غیر اینصورت می توانید از بادام تازه برای این کار استفاده کنید.

بادام‌ها را بعد از پوست کندن در دستگاه میکسر ریخته و له می کنید. به خاطر داشته باشید نباید میکسر شما در حین کار داغ شود زیرا ممکن است درصد زیادی از روغن بادام در همان لحظه پخته شده و خواص خود را از دست بدهد.بعد از آنکه بادام‌ها در داخل میکسر آنقدر فشرده و له شدند که به حالت خمیری در آمده، و یا روغن بادام‌ها از آن‌ها جدا شد. میکسر را خاموش می‌کنیم.

سپس خمیر را در داخل توری یا جوراب شیشه ای قرار داده و با دست فشار می دهیم تا بقیه روغن به طور کامل از تفاله ها جدا شود. تهیه روغن بادام به صورت تازه یک رنگ شیری رنگ و یا سفید را به شما می‌دهد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر