یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

روش تهیه سنتی خوراک قفقازی

عکس, روش تهیه سنتی خوراک قفقازی

برای پختن خوراک قفقازی  به جای فیله مرغ، می‌توانید از تکه‌های گوشت یا گوشت چرخ کرده استفاده کنید. در ضمن اگر می‌خواهید یک غذای گیاهخواری داشته باشید، گوشت قرمز یا مرغ را از دستور پخت خوراک قفقازی حذف کنید.می‌توانید خوراک قفقازی را در نان ساندویچی مورد علاقه تان بریزید و ساندویچ قفقازی درست کنید.

مواد لازم

روغن زیتون: ۳ قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری

سیر: ۴ حبه متوسط

سس مایونز: ۳ قاشق غذا خوری

لوبیا سبز خرد شده: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی  ، نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

فیله مرغ یا ران و کتف: ۶۰۰ گرم  ، بادمجان: ۴ عدد متوسط

پیاز: ۱ عدد متوسط   ،  قارچ: ۱۵ عدد

کدو (سبز): ۳ عدد متوسط   ، فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد متوسط

ماست چکیده: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

همه سبزیجات را بشویید و پوست بگیرید. بادمجان، کدو سبز، فلفل دلمه، هویج و لوبیا سبز را به صورت دلخواه برش بزنید. می‌توانید همه را به صورت حلقه‌ای یا خلالی و در قطعات با اندازه دلخواه ببُرید. همه سبزیجات را در یک تابه بزرگ یا قابلمه بریزید و ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی، آب اضافه کنید. حرارت را روی ملایم تنظیم کنید و اجازه دهید کمی بپزند و نرم شوند. بعد از اینکه مواد نرم و بخارپز شدند، حرارت را قطع و آنها را آبکش کنید…یک پیاز را خلالی یا نگینی کنید. در یک قابلمه یا تابه، پیاز را با مقداری روغن سرخ و مرغ را هم اضافه کنید. کمی تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند. سپس به آن زردچوبه، نمک و فلفل را اضافه کنید. یک لیوان دسته‌دار آب جوش اضافه کنید و در ظرف را بگذارید. حرارت را کم کنید و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه کاملا بپزد.

یک تابه مناسب بردارید و روغن زیتون را در آن بریزید. می‌توانید از کره یا روغن مایع هم استفاده کنید. وقتی روغن داغ شد، سبزیجات آبکش شده را اضافه کنید. قارچ‌ها را خرد و به مواد اضافه کنید. همه مواد را در روغن تفت دهید تا کمی سرخ شوند. سبزی‌ها را از تابه خارج کنید و دوباره کمی روغن اضافه کنید. مرغ‌های آبپز شده را از سس خارج کنید و در روغن سرخ کنید تا  وقتی که طلایی شود. می‌‌توانید از همین سس برای روی خوراک هم استفاده کرد.همه سبزیجات و مرغ را در ظرف سرو بچینید و با سس دلخواه سرو کنید.

برای تهیه سس ماست و مایونز را با هم مخلوط کنید و سیرها را در آن رنده کنید. کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و به هم بزنید. بهتر است طعم سیر کاملا قابل تشخیص باشد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر