یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

روش تهیه شیرینی سه آرد در یک ربع

عکس, روش تهیه شیرینی سه آرد در یک ربع

برای درست کردن خوشمزه ترین شیرینی نوروز به اسم شیرینی سه آرد به پودر هل ،آرد سفید شیرینی، وانیل ، شکلات تخته ای ، آرد نخود ، روغن جامد و آرد برنج به مقادیر زیر نیاز دارید 🙁 هرگز برای پختن این شیرینی شکر یا پودر شکر را جایگزین پودر قند نکنید، توجه داشته باشید که پودر قند بعد از مدتی که داخل کیسه یا ظرف بماند، ممکن است سفت شود؛ بنابراین قبل از اینکه آن را به مواد شیرینی اضافه کنید، حتماً با گوشت‌کوب بکوبید و سپس الک کنید.)

مواد لازم برای نیم کیلو شیرینی :

روغن جامد : ۲۵۰ گرم…………………….آرد سفید شیرینی: ۵۰ گرم

پودر قند: ۲۰۰ گرم…………………….آرد برنج: ۱۵۰ گرم

آرد نخود: ۳۰۰ گرم………………….وانیل: نوک قاشق چای‌خوری

آرد برنج: ۱۵۰ گرم……………….شکلات تخته‌ای برای تزیین: به میزان لازم

پودر هل سبز : یک قاشق چای‌خوری

آموزش:

ابتدا روغن را روی شعله کم اجاق گاز بگذارید تا آب شود. وقتی روغن ولرم شد، آن را داخل یک کاسه مناسب بریزید و وانیل و هل را به آن اضافه کنید. پودر قند را کم کم به روغن اضافه کنید و با دست یا همزن دستی خوب هم بزنید تا پودر قند در روغن حل شود.

مخلوط سه آرد شیرینی، آرد برنج و آرد نخود را که از قبل یک بار الک کرده‌اید، کم کم و طی سه مرحله به مخلوط پودر قند و روغن اضافه کنید.

با دست هم‌زمان هم بزنید تا آرد با روغن مخلوط شود. وقتی همه آرد را اضافه کردید، می‌بینید که خمیر کم کم سفت می‌شود و این مرحله در تهیه شیرینی بسیار مهم است. سعی کنید با کمک هر دو دست خمیر را به مدت ۵ دقیقه ورز بدهید تا جایی که به دست شما نچسبد و یا حالت پوره پوره نداشته باشد.

شکل نهایی خمیر به دست آمده باید منسجم باشد. اگر خمیر به دست‌تان می‌چسبید، کمی دیگر آرد به آن اضافه کنید. سپس روی خمیر را با کیسه فریزر بپوشانید و آن را به مدت چهار تا پنج ساعت در محیط آشپزخانه بگذارید تا استراحت کند.

بعد از اینکه خمیر استراحت کرد، آن را توی کاسه بریزید و دوباره چند دقیقه ورز بدهید. حالا می‌توانید خمیر را روی یک سینی پهن کنید و با قالب‌های مخصوص شیرینی‌های ریز قالب بزنید یا این‌که از خمیر به اندازه گردو بردارید و کف دستتان گرد کنید؛ سپس با یک چیز گرد وسط آن را فشار بدهید تا حفره کوچکی درست شود.

شیرینی‌های قالب زده را داخل سینی فر و به فاصله از هم بچینید و سینی را در فر ۱۷۰ درجه سانتیگراد به مدت ۱۵ دقیقه قرار بدهید تا شیرینی بپزد.

وقتی شیرینی پخت و سینی را از فر خارج کردید، آن را در یک جای خنک بگذارید و تا زمانی که شیرینی‌ها کاملا سرد نشده‌اند، به آن‌ها دست نزنید؛ زیرا ممکن است در دستتان له شوند. وقتی شیرینی‌ها کاملا خنک شدند، با کمی شکلات تخته‌ای آب شده روی آن‌ها را به دلخواه تزیین کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر