یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

روش تهیه چیپس میوه خشک از سیب درختی

عکس, روش تهیه چیپس میوه خشک از سیب درختی

این چیپس سیب به مدت یک هفته ماندگاری دارد.سعی کنید از سیب های درشت و شیرین استفاده کنید تا نیازی به اضافه کردن شکر نباشد.سعی کنید برش های سیب ضخامت مناسبی داشته باشند، ضخامت بیش از حد زمان پخت در فر را افزایش می دهد، و نازکی بیش از حد برش های سیب نیز موجب می شود که داخل فر بسوزند.این روش خشک کردن و تهیه چیپس را می توانید برای خیلی از میوه های دیگر انجام دهید از جمله پرتقال، موز، کیوی، گلابی و…

ابتدا دو عدد سیب درشت را با آب بشویید و سپس کامل خشک کنید. نیازی به پوست گرفتن سیب ها نیست، با استفاده از ابزار هسته گیر سیب، مغز سیب را جدا کنید؛ استفاده از این ابزار موجب می شود که مغز سیب و هسته های آن به طور کامل از سیب جدا شود و در وسط سیب حفره بزرگی ایجاد می شود پس از آن شما می توانید سیب را برش حلقه ایی بزنید که در این صورت برش های قشنگ تر و منظم تری خواهید داشت.

برش های حلقه ایی سیب را داخل یک کاسه شیشه ایی و بزرگ بریزید و نصف قاشق چایخوری پودر دارچین را روی برش های سیب بپاشید، برش های سیب را جا به جا کنید تا تمامی آن ها به پودر دارچین آغشته شوند.

فری را با دمای ۹۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۵ دقیقه گرم کنید، در این فاصله تا فر گرم می شود یک کاغذ روغنی را داخل سینی فر بی اندازید، نیازی به چرب کردن کاغذ روغنی نیست. برش های حلقه ایی سیب را که به پودر دارچین آغشته شده اند با فاصله داخل سینی بچینید. توجه داشته باشید که برش های سیب را روی هم تلنبار نکنید.

سینی را در فر قرار دهید چون دمای فر کم است مدت زمان پخت افزایش می یابد؛ شما باید به مدت سه ساعت اجازه دهید تا سینی داخل فر بماند تا رطوبت برش های سیب تبخیر شده و چیپس ما آماده شود. در طی این سه ساعت می توانید دو بار در فر را باز کنید و برش های سیب را جا به جا و زیر و رو کنید تا تمامی قسمت های آن ها کاملا خشک و برشته شود.

پس از این مدت زمان فر را خاموش کنید و سینی را از فر خارج کنید؛ به محض بیرون آوردن سینی باید برش های سیب را که اکنون خشک شده اند را روی یک توری بچینید تا کاملا خنک شوند؛ این مرحله خنک سازی بسیار مهم است.پس از خنک شدن، چیپس سیب ما آماده است. نوش جان

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر