یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

روش تهیه کوکی جو دوسر با فر

عکس, روش تهیه کوکی جو دوسر با فر

برای درست کردن این کوکی مقوی شما به فر و مواد زیر نیاز دارید. این کوکی بسیار مقوی و خوشمزه است. مواد زیر را دم دست خود آماده بگذارید.

بلغور جو دو سر ۱۵۰ گرم
روغن جامد یا کره نرم ۱۰۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
شکر ۳۰ گرم
عسل ۱ قاشق چایخوری
آرد سفید ۱۲۰گرم
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
نمک و وانیل نوک قاشق چایخوری

نخست  روغن جامد یا کره را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن دستی مخلوط می کنیم تا بافت آن سبک و یکدست شود، سپس شکر را اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. بکینگ پودر و نمک را به همراه تخم مرغ به کاسه اضافه می کنیم، سپس مواد را در حد یک دقیقه دیگر با همزن دستی یا برقی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه عسل را اضافه کرده و چند ثانیه دیگر هم می زنیم.

آرد را دو مرتبه الک می کنیم، سپس با بکینگ پودر مخلوط می کنیم. در ادامه بلغور جو دوسر را درون مخلوط کن می ریزیم و چند پالس می زنیم تا کمی خردتر شد، برای اینکه جو را زیر دندان حس کنیم، بهتر است بلغور را به طور کامل پودر نکنیم. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم گرم شود، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و کنار می گذاریم. در ادامه بلغور جو دو سر را به آرد اضافه کرده و با هم ترکیب می کنیم.

حالا ترکیب بلغور و آرد را در دو مرحله به مواد درون کاسه اضافه کرده و به آرامی با همزن دستی مخلوط می کنیم تا بافت مواد یکدست شود. پس از اینکه خمیر کوکی آماده شد، آنرا به ۸ تا ۱۰ قسمت تقسیم می کنیم.هر کدام از خمیرها را به صورت گرد شکل می دهیم، سپس با کف دست کمی فشار می دهیم تا قطرشان کم شود. در ادامه کوکی ها را درون سینی فر می چینیم، سپس به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا آماده شوند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر