یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

روش تکثیر نگهداری درست از گل حنا

عکس, روش تکثیر نگهداری درست از گل حنا
برای پرورش گل زیبای حنا با ما در یاس فان همراه شوید. این گل زیبا گل نور طلبی نیست پس برای زندگی در آپارتمان کاملا مناسب است. اما باید آن را در کنار پنجره بگذارید تا نور لازم را به صورت غیر مستقیم بگیرد و نباید مستقیما در معرض نور باشد. آبیاری آن باید به صورت روزانه باشد. درزمستان باید حتما در داخل خانه باشد. در زمستان و هوای خشک باید با گذاشتن ظرف روی بخاری یا گاز بخار لازم را برای این گل ایجاد کنید. این گونه در تمام طول سال گلدهی داشته ولی در شروع زمستان و سرمای پاییز گلدهی متوقف خواهد شد. اگه توی اتاق با دمای ثابت شب و روز باشه بهتون گل نمیده ، جایی باشه مثل کنار شیشه که حس کنه خنکی شب رو ، یا اینکه بیرون گل بده بعد بیارید داخل ، بهرحال دمای شب و روز براش مهمه.بعد از اتمام هرگلش، اون گل رو از ته همراه کمی از ساقش بکنید تا گلش بیشتر بشه. ترکیب خاک آن باید این گونه باشد :
۴۰ درصد پیت ماس، ۳۰ درصد کوکوپیت و ۳۰ درصد پرلیت درشت
تغذیه
گیاه تغذیه دوستی هست و نیاز شدید به هوموس و مواد آلی خاک داره ، حتما اسیدیته یا Ph باید اسیدی باشه ! اکیدا توصیه میشه اسیدهیومیک دو سی سی در لیتر همراه دوگرم کود سه ۱۸ در ترکیب با دو گرم آهن د هر لیتر هر دوهفته یکبار در تناوب با کود گلدهی به گیاهتون بدید تا هم شاهد رشد و نمو و هم گلدهی خوبش باشین و از گلاش لذت ببرید. ماهی یبار هم کمی سرکه سیب به ابش اضافه کنید تا املاح رو بشوره ببره بیرون. میتونید قرص آسپیرین بچه رو توی ۵ لیتر اب حل کنید و ماهی یبار بهش بدید تا مقاومت اکسابی گیاه زیاد بشه .
افزایش
یکی از روش های تکثیر این واریته بذر هیبرید هست که به راحتی میتونید تهیه کرده و بکارید ! توی ظرف شفاف مثل جانونی خاک بریزید و با قارچکش ضدعفونی کرده و بکارید بذرو! حتما هم در ظرف رو بزنید تا رطوبت توش جمع بشه. یکی دیگه از روش ها قلمه زنی در پاییز هست که باید ۱۵ سانت ساقه رو ببرید ، برگهای پایینش رو بکنید و غنچه گلاشم بچینید و بزنید توی اب کنار پنجره ، وقتی ریشه داد بکارید توی خاک ! به همین راحتی.
آفت و بیماری:
این گیاه معمولا در اثر تهویه کم و ابیاری زیاد دچار قارچ میشه و از بین میره و به هیچ آفتی دیگه نمیرسه :))) ولی در کل کنه ، شپشک جز آفات اصلی این گل هستند دوستان موقع خرید یه قارچکش یا کمی جوش شیرین با اب ترکیب کنید بهش بدید توی خاکش تا پیشگیری بشه از بیماری قارچی.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر