یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

روش درست کردن بستنی سرخ شده دسری یلدایی

عکس, روش درست کردن بستنی سرخ شده دسری یلدایی

قبل از خواندن آموزش این نکات را بدانید :

در تهیه بستنی سرخ شده، از کورن فلکس های لا اندازه کوچک استفاده کنید، تا کاملاً اطراف بستنی را بپوشانند.
در تهیه بستنی سرخ شده، می‌توانید از بستنی سنتی نیز استفاده کنید. و یا می توانید از بستنی که خودتان در منزل تهیه نموده اید.طرز تهیه بستنی سرخ شده که به آموزش آن پرداختیم برای چهار نفر مناسب است. در صورت کم یا زیاد شدن افراد، نسبت مواد اولیه را تغییر دهید.

مواد لازم برای تهیه بستنی سرخ شده

پودر نارگیل: ۱ پیمانه*روغن مایع: ۲ پیمانه
دارچین: ۱ قاشق چای خوری*شیر: ۱ قاشق غذا خوری
تخم مرغ: ۲ عدد
کورن فلکس: ۳ پیمانه *بستنی وانیلی: ۴۵۰ گرم

نخست یک اسکوپ فلزی تهیه کنید و با استفاده از آن ۸ اسکوپ به صورت توپ از بستنی وانیلی در بیاورید. سپس اسکوپ های بستنی را در یک سینی بگذارید. برای اینکه بستنی شما خوب سفت شود، سینی را به مدت ۱ ساعت در فریزر قرار دهید.
در مرحله ی بعدی نوبت آماده کرده کورن فلکس است. برای این کار یک ظرف با اندازه مناسب تهیه کنید و کورن فلکس را به همراه ۱ قاشق غذا خوری دارچین و ۱ پیمانه پودر نارگیل و ۱ قاشق غذا خوری شیر را در آن بریزید و به خوبی مخلوط کنید. در صورت تمایل و با توجه با ذائقه تان می توانید مقداری گردو، بادام و پسته خرد شده به همراه بیسکویت به مایه کورن فلکس اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید.
در مرحله ی بعدی، یک کاسه مناسب را تهیه کنید و تخم مرغ ها را بشکنید و سفیده آن ها را از زرده جدا کنید. سپس سفیده را در کاسه بریزید. در ادامه با استفاده از یک همزن سفیده تخم مرغ را آنقدر هم بزنید تا به خوبی کف کند.
بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسرهای تابستانی خوشمزه و خنک
در ادامه سینی حاوی اسکوپ های بستنی را از یخچال خارج کنید. سپس آن ها را در ظرف حاوی کورن فلکس و دیگر مواد قرار دهید. و آن را کاملا به مواد موجود در کاسه آغشته کنید، تا دور تا دور آن را کورن فلکس بگیرد. این کار را برای تمام اسکوپ های بستنی تکرار کنید. و در ادامه دوباره اسکوپ های بستنی را در سینی قرار دهید و آن را مجددا به مدت ۳ ساعت دیگر در یخچال فریزر قرار دهید تا کاملا اسکوپ های بستنی سفت شوند.
در ادامه یک قابلمه یا تابه کوچک و گود را تهیه کنید و روغن را در آن بریزید، مقدار روغن باید به اندازه ای باشد، که بستنی ها در روغن غوطه ور شوند. سپس قابلمه یا تابه را بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید تا روغن به آرامی داغ شود.
سپس اسکوپ های بستنی را یک به یک از یخچال خارج کنید و در قابلمه روغن بیندازید. بعد از اینکه رنگ آن ها طلایی شدند، آن ها ار از قابلمه خارج کنید. به این نکته دقت داشته باشد که هر چقدر روغن شما داغ باشد، اسکوپ های بستنی در زمان کمتری به رنگ طلایی می رسند.بعد از اینکه اسکوپ های بستنی را سرخ کردید. آن ها را در یک پارچه تمیز یا دستمال حوله ای قرار دهید تا روغن اضافی آن ها به خوبی خارج شود.
بعد از اینکه روغن بستنی را خارج کردید، آن ها را در یک کاسه زیبا بگذارید و می توانید بستنی سرخ شده را در کنار خامه، عسل، سس شکلاتی و دیگر طعم دهنده ها سرو کنید.
ن

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر