یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

روش درست کردن بورک خوشمزه ی سیب زمینی پنیری

عکس, روش درست کردن بورک خوشمزه ی سیب زمینی پنیری

اگر هنوز نمی دانید بورک چیست ؟ بورک  از یک نوع خمیر نان یا شیرینی بنام خمیر فیلو و مواد گوناگونی که در داخل این خمیر قرار می‌گیرند درست می شود. برای تهیه بورک سیب زمینی پنیری شما به  خمیر یوفکا ،پنیر خامه ای، زرده تخم مرغ،پنیر پیتزا ،سیب زمینی وپیاز و جعفری نیاز دارید.

پنیر خامه ای : ۱۵۰ گرم………………………. نمک و فلفل به میزان لازم
سیب زمینی : ۳ عدد…………….زرده تخم مرغ : ۱ عدد
پیاز : ۲ عدد متوسط…………………خمیر یوفکا : به میزان لازم
پنیر پیتزا : ۱۵۰ گرم………………….جعفری خرد شده : به میزان لازم

آموزش:
نخست سیب زمینی ها را شسته داخل ظرفی بریزید آب به آن اضافه کرده در روی حرارت قرار دهید، بعد از جوشیدن آب حرارت را کم کرده بگذارید تا پخته شود، می توانید سیب زمینی ها را مانند نمونه پوست بگیرید بعد بجوشانید. پیاز را به صورت نگینی ریز کرده درون ظرفی روغن بریزید، پیاز را با آن اضافه کرده و زمان دهید تا طلایی شود.

سپس سیب زمینی های پخته را پوست بگیرید و رنده کنید، به پیاز اضافه کرده، کمی تفت داده و از روی حرارت بردارید. پس از اینکه مواد را از روی حرارت برداشتید پنیر خامه ای، پنیر پیتزا، زرده تخم مرغ، جعفری خرد شده، نمک و فلفل را اضافه و مخلوط کنید.در مرحله بعد فر را با درجه ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده تا گرم شود. خمیر را به شکل مستطیل ببرید و روی آن را روغن بریزید، مواد آماده شده را در روی خمیر پخش کرده، و رول کنید، و لبه های خمیر را به وسیله آب به هم بچسبانید، به این ترتیب تمام خمیر را به وسیله مواد پر کرده و ته سینی فر را چرب نمایید.

سپس بورک سیب زمینی را روی آن به ترتیب بچینید. و برای بهتر شدن رنگ بورک سیب زمینی می توانید، روی آن زرده تخم مرغ و کنجد بزنید.سینی را درون فر قرار دهید، به مدت سی دقیقه بعد از آماده شدن، بورک سیب زمینی سینی را از فر بیرون آورید و بورک های آماده شده را درون ظرف بچینید. و به وسیله جعفری تزیین کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر