یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

روش درست کردن خوشمزه پاستا گوجه فرنگی

عکس, روش درست کردن خوشمزه  پاستا گوجه فرنگی

سیر ۳ حبه
پنیر پارمزان ۲ قاشق غذاخوری
نمک ۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه و زردچوبه از هر کدام ½ قاشق چایخوری
طرز تهیه پاستا گوجه فرنگی
پوره گوجه فرنگی ۳ پیمانه
پاستا یا اسپاگتی ۴۰۰ گرم
ریحان تازه ۱ قاشق غذاخوری

در ابتدای کار سیر را به صورت ریز خرد کرده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و بلافاصله سیر را می افزاییم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سر آزاد شود.حالا نمک را به همراه فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. توجه داشته باشید سیر و ادویه ها نسوزند. در ادامه پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند.

در این مرحله اجازه می دهیم پوره گوجه فرنگی بجوشد تا آب اضافی اش تبخیر شده، سپس کاملا سرخ شود. در این فاصله یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد. حالا ریحان را می شوییم.در ادامه ریحان را به صورت ریز خرد کرده و کنار می گذاریم. در ادامه اسپاگتی را به قابلمه حاوی آب جوش اضافه کرده، سپس اجازه می دهیم اسپاگتی به مدت ۷ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود. حالا ریحان را به تابه می افزاییم.

در این مرحله پنیر پارمزان را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم و زمانی که پخت اولیه اسپاگتی انجام شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و آبکشی می کنیم. حالا اسپاگتی آبکشی شده را به تابه اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم.در صورتی که رنگ اسپاگتی کم رنگ بود، می تواند مقداری رب گوجه فرنگی را با کمی روغن تفت داده و به آن اضافه کنید. در ادامه درب تابه را با دم کنی می پوشانیم و روی تابه قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم اسپاگتی به مدت ۲۰ دقیقه دم بکشد.

پس از گذشت این زمان اسپاگتی را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه پنیر پارمزان و ریحان خرد شده تزیین می کنیم. در صورت نبود گوجه فرنگی می توانید از رب گوجه فرنگی استفاده کنید. نوش جان.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر