یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

روش درست کردن دیپ مرغ

عکس, روش درست کردن دیپ مرغ

پنیر خامه‌ای…………….۲۲۵ گرم

پنیر چدار رنده شده……………..۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

گردوی خرد شده…………….۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

نمک و فلفل سیاه………………به میزان لازم

خمیر پیتزا………………….به میزان لازم

روغن زیتون……………..۶ قاشق غذاخوری

فیله مرغ (سینه بدون استخوان)…………… ۵۰۰ گرم

سس چیلی……………….۳ قاشق غذاخوری

سس تند……………۱ قاشق چای خوری

سیر………………۲ حبه

پیاز…………..۱ عدد متوسط

آبلیموی تازه: ۱ قاشق غذاخوری

اسفناج………….۴۰۰ گرم

استاک مرغ……………..۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی

در اولین مرحله مرغ را بشویید و به قطعات دلخواه خرد کنید. در نهایت باید آن را ریش ریش کنید، پس اندازه آن‌ها مهم نیست. پیاز را در قطعات کوچک خرد کنید.

در یک قابلمه مقداری روغن بریزید. بعد از اینکه داغ شد، پیاز را سرخ کنید. سیر را له و اضافه کنید. مرغ را اضافه کنید و تفت دهید. وقتی رنگ آن عوض شد، نمک و فلفل را اضافه کنید. استاک مرغ را اضافه کنید. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید مواد به مدت حداقل ۱ ساعت کاملا بپزند.فر را روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا گرم شود. اسفناج‌ها را بشویید و خرد کنید. در یک قابلمه مقداری آب بریزید و اسفناج‌ها را اضافه کنید. بعد از اینکه روی آب حباب تشکیل شد، حرارت را کم کنید و اجازه دهید بپزد.

۱۰ دقیقه بعد اسفناج‌ها می‌پزند. اسفناج‌ها را بعد از پخته شدن آبکش کنید. گردو‌ها را در یک تابه بریزید و تفت دهید تا خامی آن‌ها گرفته شوند.در آخرین مرحله از دستور پخت دیپ مرغ و اسفناج، مرغ آبپز شده را خارج و آن‌ها را رنده یا رشته رشته کنید. مرغ‌ها را در یک ظرف مناسب، با اسفناج پخته شده، گردوی خرد شده، پنیر خامه‌ای، سس چیلی، سس تند، پنیر چدار و آبلیمو مخلوط کنید.کف قالبی را که دارید، خمیر پیتزا بیندازید. میکس مرغ و اسفناج را در قالب بریزد. روی قالب را روغن زیتون بریزید و به مدت ۲۵ دقیقه در فر قرار دهید. بعد از اینکه مواد پختند، ظرف را از فر خارج کنید و با چاقو، خمیر پیتزا را از ظرف، جدا و سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر