یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

روش درست کردن صبحانه لاکچری کرپ نوتلا

عکس, روش درست کردن صبحانه لاکچری کرپ نوتلا

یک صبحانه ی شیک ، خوشمزه و فرانسوی با میوه هایی دلچسب برای مهمان یا اعضای خانواده ی شما . کرپ نوتلا را میتوانید به عنوان دسر یا عصرانه نیز میل کنید.

مواد لازم برای تهیه کرپ نوتلا

نمک نصف قاشق چای‌خوری ، تخم مرغ بزرگ چهار عدد ، توت فرنگی تازه خرد شده (دلخواه)
شیر یک و نیم یا دو پیمانه ، شکر دو قاشق چای‌خوری ، موز خرد شده (دلخواه)
وانیل یک قاشق چای‌خوری ، آرد گندم چند منظوره یک و نیم پیمانه ، کره ذوب شده شش قاشق غذاخوری

برای درست کردن کرپ نوتلای فرانسوی ابتدا ، تخم مرغ، یک و نیم پیمانه شیر، شکر، وانیل و نمک را با استفاده از مخلوط کن یا همزن با هم مخلوط کنید. بعد از حدود ۱۰ ثانیه، آرد را اضافه کنید و آن‌قدر هم بزنید تا کاملاً یک‌دست شود؛ معمولاً ۲۰ ثانیه کافی است. سپس چهار قاشق کره را اضافه کنید و ده ثانیه دیگر هم بزنید.مایع کرپ را به کاسه‌ای بزرگ منتقل کنید. حدود پنج دقیقه تا حداکثر ۲۴ ساعت به آن استراحت بدهید. اگر می‌خواهید مایع کرپ بیشتر از ۳۰ دقیقه استراحت کند، حتماً سر کاسه را بپوشانید و در یخچال بگذارید.هنگامی که قصد درست کردن کرپ را دارید، مایع کرپ را از یخچال بیرون بیاورید و حدود ۱۰ دقیقه منتظر بمانید تا به دمای محیط برسد. غلظت مایع کرپ را بررسی کنید. اگر حس کردید مایع کرپ زیاد غلیظ شده است کم کم شیر باقی مانده را اضافه کنید تا به غلظت مناسب برسد.تابه نچسب ۳۰ سانتی متری را روی حرارت متوسط قرار دهید تا گرم شود. کمی کره ذوب شده داخل تابه بریزید.
تابه را با زاویه ۴۵ درجه خم کنید. با استفاده از یک ملاقه مقداری (حدود یک چهارم پیمانه) از مواد کرپ را در قسمت بالا رفته تابه بریزید تا به سمت پایین سرازیر شود. بلافاصله تابه را بچرخانید تا مواد کل تابه را بپوشاند. دقت کنید که مواد زیاد نباشد چون کرپ باید نازک باشد.حدود یک دقیقه طول می‌کشد تا کرپ بپزد. وقتی لبه‌های آن طلایی شد و کمی از تابه بلند شد، وقت برگرداندن کرپ رسیده است. به آرامی و با کمک یک کفگیر پهن یا اسپاتول کرپ را برگردانید و همه چین و چروک آن را صاف کنید. ۲۰ تا ۳۰ ثانیه وقت بدهید تا طرف دیگر کرپ هم سرخ شود.کرپ را از تابه خارج کنید و داخل بشقاب بگذارید. این کار را برای بقیه مواد هم انجام دهید تا همه مایع کرپ تمام شود. فراموش نکنید که هر بار کمی روغن داخل تابه بریزید.یکی از کرپ‌ها را بردارید و حدود دو قاشق سوپ‌خوری نوتلا روی آن پخش کنید و سپس آن را تا کنید. کرپ را می‌توان به چند روش تا کرد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر