یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

روش درست کردن غذای آی خانم افغانی با گوشت و سبزیجات

عکس, روش درست کردن غذای آی خانم افغانی با گوشت و سبزیجات

یک غذای خوشمزه و جدید با طعمی دلچسب و محبوب ، آی خانم غذای مردم افغانستان است که از درست کردن آن پشیمان نمی شوید. برای درست کردن آن به گوشت گوساله یا مرغ و سبزیجات و آرد نیازدارید.

مواد لازم: هویچ ، سیب زمینی، گشنیز، کلم، گوجه، ادویه، نمک و فلفل، روغن، ماست،آرد ترمیده و گوشت گوساله یا مرغ

 

برای درست کردن خمیر از شب قبل باید اقدام کنید. نسبت آرد و آب می‌تواند، ۲ پیمانه به سه چهارم لیوان باشد. خمیر را گلوله گلوله کرده و در جایی نگه دارید. روی آن پلاستیک بکشید که خشک نشود.سپس هویچ و سیب زمینی خام را بشویید و آنها را پوست کرده و رنده کنید.در مرحله بعدی گوجه را ریز ریز کرده و بعد گشنیز را هم به آن اضافه کنید.وقتی همه مواد با هم مخلوط شدند گوشت را ریز ریز کرده و بعد به آن نمک و فلفل را هم اضافه کرده و خوب با هم ترکیب کنید.حالا خمیر را گلوله گلوله برداشته اول از درجه ۵ و بعد از درجه ۲ ماشین آش(رشته بری) بگذرانید . این خمیر نباید زیاد هم نازک شود. البته اگر ماشین آش نداشتید می‌توانید با وردنه آن را به قطر مناسب نازک کنید.خمیر را به شکل طویل بریده و در روی یک تخته با کمی آرد صاف کنید.از مواد تهیه شده بر روی همه خمیر مانند شکل پخش کنید، سپس به شکل عمودی خمیر را برش دهید. در آخر با اسفنج بالای خمیرها روغن بزنید تا خشک نشوند.

اکنون باید آنها در ظرفی دلخواه بخار پز کنید و دقت کنید که خمیر زیاد نرم نشود.بعد از آن مدتی قالب‌ها را از آتش دور می‌کنیم و در فضای باز می‌گذاریم. همین‌ که خود را کمی‌ گرفت (به‌ خاطری که از هم جدا نشوند) با احتیاط از دیگ کشیده در ظرف می‌گذاریم و خرد خرد می‌کنیم. نوش جان

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر