یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

روش درست کردن فلافل صد در صد بهداشتی و تزیین آن

فلافل یکی از غذاهای بیرون و کنار خیابانی بود که خیلی از ما به خاطر کرونا مدت هاست آن را کنار گذاشته ایم . اگر هوس این غذای آبادانی را کرده اید با روش پختن آن به روش اصیل جنوبی ها با ما همراه شوید.

مواد لازم

نخود خیس خورده – ۲۵۰ گرم
سیر – ۲ حبه
پیاز – ۱ عدد
جعفری و گشنیز خرد شده – ۵۰ گرم
نمک و فلفل و زرد چوبه – به مقدار لازم
ادویه فلافل (پودر تخم گشنیز، پودر زیره و پودر زنجبیل) – به مقدار لازم
آرد نخودچی – ۲ قاشق سوپ خوری

روش پخت

۱. نخود ها را به مدت ۲ شب در آب بخیسانید تا نرم شوند.
۲. نخود خیس خورده را با پیاز، سیر، جعفری و گشنیز ۲ تا ۳ بار چرخ کنید یا درون غذا ساز بریزید و خوب له کنید. حالا نمک، فلفل، زردچوبه، ادویه فلافل و آرد را با آن مخلوط کنید تا خمیر فلافل تهیه شود.
۳. در یک قابلمه ی کوچک روغن بریزید و بگذارید داغ شود، مقداری از خمیر فلافل را به شکل دلخواه در آورده و در آن بیندازید، بگذارید ۳ تا ۵ دقیقه سرخ شده و به رنگ طلایی درآید.
۴. فلافل آبادانی خود را  به صورت ساندویچی و در کنار خیارشور، گوجه فرنگی، کلم و کاهو سرو کنید.

تزیین های فلافل

عکس, روش درست کردن فلافل صد در صد بهداشتی و تزیین آن عکس, روش درست کردن فلافل صد در صد بهداشتی و تزیین آن عکس, روش درست کردن فلافل صد در صد بهداشتی و تزیین آن عکس, روش درست کردن فلافل صد در صد بهداشتی و تزیین آن عکس, روش درست کردن فلافل صد در صد بهداشتی و تزیین آن عکس, روش درست کردن فلافل صد در صد بهداشتی و تزیین آن عکس, روش درست کردن فلافل صد در صد بهداشتی و تزیین آن عکس, روش درست کردن فلافل صد در صد بهداشتی و تزیین آن عکس, روش درست کردن فلافل صد در صد بهداشتی و تزیین آن عکس, روش درست کردن فلافل صد در صد بهداشتی و تزیین آن عکس, روش درست کردن فلافل صد در صد بهداشتی و تزیین آن

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر