یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

روش درست کردن ماسک مو ژلاتین برای حجم و درخشش مو

عکس, روش درست کردن ماسک مو ژلاتین برای حجم و درخشش مو

مواد لازم :

۱ قاشق چای خوری عسل طبیعی

۱ قاشق غذا خوری پودر ژلاتین

یک سوم پیمانه آب

۱ قاشق چای خوری سرکه سیب

اگر موهای شما خیلی خشک است، ممکن است بخواهید ۱ تا ۲ قاشق سوپ خوری آووکادو یا موز را به ترکیب خود اضافه کنید. منتها قبل از استفاده، حتما آن را در مخلوط کن بریزید تا از یکنواخت بودن آن اطمینان حاصل کنید.

روغن های ضروری: رزماری برای درخشش مو، بابونه برای موهای خشک و درخت چای برای موهای چرب مفید هستند. برای دستور العمل زیر از ۱۲ تا ۱۵ قطره استفاده کنید.

آموزش ساختن :

مایع مورد استفاده را درون یک قابلمه کوچک بریزید. برای جلوگیری از ایجاد رسوب، ژلاتین را به آرامی روی مایع بریزید و مدام هم بزنید. قابلمه را روی اجاق گاز قرار دهید و تا زمانی که از مایع بخار بلند شود گرم کنید ومدام با قاشق هم بزنید تا از چسبیدن ژلاتین به کف قابلمه جلوگیری شود. وقتی مخلوط جوش آمد، آن را از روی حرارت بردارید.این مخلوط باید تا حدودی خنک شود – منتها هنوز هم باید گرم باشد اما نه آن قدر داغ که لمس آن با دست ناراحت کننده باشد – سپس عسل، سرکه و هر نوع مواد اختیاری را اضافه کنید.

روش مصرف :

وقتی مخلوط گرم است اما آن قدر داغ نیست که دست زدن به آن ناراحت کننده باشد، آن را روی موهای تمیز و مرطوب بمالید. انتهای موهایتان را درون شیشه فرو کنید، سپس کمی روی یک طرف پوست سرتان بریزید و قبل از رفتن به طرف دیگر، از ریشه تا نوک مو را به آن آغشته کنید.

اجازه دهید ماسک به مدت ۱۰ تا ۳۰ دقیقه باقی بماند. اگر قصد دارید اجازه دهید که خیلی بیش تر از ۱۰ دقیقه باقی بماند، موهای خود را با کلاه حمام بپوشانید تا خشک نشود. پس از اتمام زمان، موهایتان را کاملا بشویید و از نرم کننده یا سرکه سیب رقیق شده استفاده کنید و اجازه دهید با جریان هوا خشک شوند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر