یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

روش درست کردن پاناکوتا طالبی و پاناکوتا انبه

عکس, روش درست کردن پاناکوتا طالبی و پاناکوتا انبه

پاناکوتا یک دسر خوشمزه و شیک و همه پسند است که امروز در یاس فان روش تهیه ی آن را برای شما قرار داده ایم تا برای مهمانان عزیز خود درست کنید . پر طرفدار ترین پاناکوتا ، با میوه های انبه و طالبی است.

مواد مورد نیاز جهت تهیه پاناکوتای طالبی:
طالبی متوسط ۱ عدد (نیم کیلو)
شیر یک دوم لیوان
خامه صبحانه ۲ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین ۳ قاشق غذاخوری
شیر یک لیوان
وانیل یک چهارم قاشق چای‌خوری
رنگ خوراکی سبز به دلخواه
شکر ۲ قاشق غذاخوری (متناسب با میزان شیرینی طالبی)

روش تهیه :
پودر ژلاتین را روی یک لیوان شیر بریزید و روی بخار کتری به روش بن‌ماری حل کنید، در این مرحله به جای شیر می‌توانید از آب نیز استفاده کنید. تکه‌های طالبی را داخل مخلوط ‌کن بریزید. خامه، شکر، شیر (ٰ یک دوم لیوان) و ژلاتین بن ماری شده را اضافه کنید و با مخلوط‌ کن یا غذا ساز حسابی به هم بزنید تا مواد کاملاً یکسان و یک‌دست شوند. اگر تمایل داشتید که دسری با رنگ سبز پررنگ‌تری داشته اشید در این مرحله می‌توانید چندین قطره رنگ خوراکی سبز به مخلوط نهایی اضافه کنید.ته قالب را با کمک برس و مقداری روغن مایع کمی‌چرب کنید و مواد را داخل قالب بریزید. ۶ الی ۷ ساعت درون یخچال بگذارید تا دسر شما کاملا از شکل مایع خارج شود و اصطلاحا ببندد. بعد از اطمینان از اینکه پودر ژلاتین به خوبی عمل کرده است با کمک چاقو اطراف دسر را از ظرف جدا کنید و آن را به ظرف دلخواه منتقل کنید. شما با میوه‌های مختلف می‌توانید این دسر تابستانی خوش‌رنگ را تزیین کنید و از طعم و عطر خنک آن لذت ببرید.

عکس, روش درست کردن پاناکوتا طالبی و پاناکوتا انبه

مواد لازم برای پاناکوتا انبه

انبه ۲ عدد ، پودر ژلاتین ۴ قاشق‌ غذاخوری
خامه ۴ قاشق‌ غذاخوری ، شیر ۱ لیوان

۱- در اولین مرحله پوست انبه را بگیرید و هسته آن را جدا کنید، آن را برش بزنید.۲- انبه و خامه را درون مخلوط‌کن یا غذاساز بریزید و با چندین پالس، کاملا آن را به شکل پوره و یک‌دست تبدیل کنید.۳- پودر ژلاتین را روی شیر بریزید و به روش بن ماری آن را حل کنید تا کاملاً دانه های ژلاتین در شیر حل شود در مرحله بعد شیر و ژلاتین را به مخلوط انبه و خامه اضافه کنید و مواد را حسابی باهم مخلوط کنید تا کاملاً یک‌دست شود.به ‌همین راحتی پایه اصلی دسر تابستانی شما با طی کردن همین چند مرحله ساده آماده شد.اگر تمایل دارید دسر انبه شما همه یک‌رنگ و ساده باشد این آخرین مرحله تهیه این دسر است و باید قالب سیلیکونی یا هر قالب دیگری را که دارید با بروس و روغن کمی چرب کنید، مواد سر را درون آن بریزید و ظرف را حداقل ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال قرار دهید تا پاناکوتای شما آماده سرو شود.ما امروز از رنگ سفید و ژله آلوئه ورا کمک گرفتیم تا دسرمان را جذاب‌تر کنیم. برای تهیه لایه سفید رنگ یک بسته ژله را در یک لیوان شیر ولرم حل کردیم و مجدد یک دوم لیوان شیر سرد به آن اضافه کردیم؛ بعد از سپری شدن حداقل ۳ (یا همان چهار) ساعت روی مواد پاناکوتای انبه ریخته و مجدد دو تا سه ساعت کل ظرف را درون یخچال قرار دهید.اگر تمایل دارید که رنگ سفید، رنگ زیرین باشد ابتدا مواد سفید رنگ را تهیه کنید.یکی از اصول خوب برگرداندن انواع پاناکوتا و ژله در قالب‌های پلاستیکی، سیلیکونی یا حتی فلزی چرب کردن قالب است. اصل دوم در کمک کردن به شما برای اینکه پاناکوتا یا ژله را به ‌خوبی و بدون خطا از ظرف جدا کنید. این موضوع است که ابتدا قبل از سرو قالب دسر را ۵ تا ۱۰ دقیقه از یخچال خارج کنید تا در دمای محیط بماند. با کمک چاقوی تیز اطراف دسر را از قالب جدا کنید.حتی بعد از برگرداندن دسر اگر متوجه شدید که دسر همچنان به قالب چسبیده می توانید از سشوار کمک بگیرید و با دمای کم سشوار را به صورت متعادل در تمام پشت قالب حرکت دهید تا دسر به‌راحتی از قالب جدا شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر