یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

روش درست کردن ژولین مرغ و قارچ در منزل

عکس, روش درست کردن ژولین مرغ و قارچ در منزل

خامه صبحانه ۲ قاشق غذاخوری…………………………….آرد ۱ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا به مقدار کافی…………………………….نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
سیب زمینی ۲ عدد…………………………….کره ۲ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد…………………………….قارچ ۱ بسته
فیله مرغ ۳۰۰ گرم…………………………….شیر ۱ فنجان
زردچوبه و برگ بو به مقدار کافی…………………………….طرز تهیه ژولین مرغ و قارچ

نخست فیله مرع را درون یک قابلمه حاوی آب گذاشته و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و برگ بو به قابلمه اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.حالا اجازه می‌ دهیم فیله مرغ کاملا مغز پخت شود. در ادامه سیب زمینی ها را می شوییم و درون یک قابلمه حاوی آب گذاشته و روی حرارت متوسط قرار می‌ دهیم تا سیب زمینی ها کاملا پخته و نرم شوند.

زمانی که فیله مرغ کاملا پخته شد، آنرا ریش ریش کرده و کنار می گذاریم، سپس قارچ را به صورت ورقه ای نازک و خرد می کنیم. حالا پیاز خرد شده را درون یک تابه حاوی روغن ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.در ادامه پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه‌ ای شود، سپس قارچ را به تابه اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا قارچ نرم و سرخ شود. حالا یک قاشق از کره را به تابه اضافه کرده و مجددا تفت می دهیم.

حالا حرارت را بسیار کم کرده و اجازه می دهیم مواد قارچی غلیظ شود. در ادامه پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و کره باقی مانده درون یک کاسه مناسب ریخته و پوره می کنیم.در این مرحله مقداری پنیر پیتزا به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا پنیر پیتزا ذوب شود. حالا مقداری از پوره سیب زمینی درون ظرف های مورد نظرمان می ریزیم.

حالا یک لایه از مواد مرغ و قارچ روی پوره سیب زمینی ریخته و روی آنرا با مقداری پنیر پیتزا می پوشانیم، سپس ظرف ها را درون فر گذاشته و اجازه می دهیم پنیر پیتزا گریل شده تا طلایی و خوشرنگ شود. نوش جان.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر