یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

روش درمان جوش های صورت با ماسک چای سبز

عکس, روش درمان جوش های صورت با ماسک چای سبز

درمان گیاهی خانگی ارزان و پر از سود و مفید جوشهای صورت با چای سبز … شما میتوانید ماسک چای سبز را به روش زیر تهیه کرده و جوشهای خود را درمان کنید.

نکته : کرم و لوسیون حاوی چای سبز در بازار موجود است، اما خودتان هم می‌توانید این ماسک صورت برای جوش را در منزل تهیه کنید.

تهیه ماسک چای سبز :چای سبز را به‌مدت ۳ تا ۴ دقیقه در آب درحال جوشیدن بخیسانید؛اجازه دهید چای سرد شود؛با استفاده از اپلیکاتور پنبه‌ای، چای را روی پوست‌تان بمالید یا اینکه آن را درون یک بطری بریزید و روی صورت‌تان اسپری کنید؛اجازه دهید خشک شود؛ سپس صورت‌تان را با آب بشویید و به‌آرامی خشک کنید؛باقی‌مانده برگ‌های چای را می‌توانید به عسل اضافه کنید و با آن ماسک دیگری درست کنید.حتی اگر چای سبز نتواند در درمان آکنه مفید باشد، باز هم برایتان مزایایی دارد. نوشیدن چای سبز برای پوست و مو مفید است، در کاهش قند خون و انسولین مؤثر هم است. هر دوی این مشکلات می‌توانند در ایجاد آکنه نقش داشته باشند.

آنتی‌اکسیدان موجود در چای سبز، اپیگالوکاتچین ـ ۳ ـ گالات (epigallocatechin-3-gallate) است که در کاهش تولید سبوم (چربی پوست)، مبارزه با التهاب و جلوگیری از رشد آکنه در افرادی مؤثر است که پوست‌شان مستعد آکنه است.مطالعات متعددی نشان داده‌اند که استفاده از ۲ تا ۳٪ عصاره چای سبز روی پوست، باعث کاهش قابل‌توجه تولید سبوم و جوش در افراد مبتلا به آکنه می‌شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر