یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

روش رنگساژ کردن مو در خانه

عکس, روش رنگساژ کردن مو در خانه
حتما همه خانم ها کلمه رنگساژ مو را شنیده اید . رنگساژ مو در واقع تکنیکی است که با آن زردی موها را از بین برده و موها را شفاف و جذاب می کنید. رنگساژها در واقع همان رنگ موی تضعیف شده با مقدار مناسبی آب هستند که بر روی موهای دکلره یا مش شده قرار گرفته و باتوجه به فرمول ضعیف‌تر آنها، آسیب کمتری به موها وارد می‌کنند. با استفاده از رنگساژ می‌توانید هر از گاهی یک تنوع جذاب در رنگ موی خود ایجاد نموده و یا شفافیت و براق بودن رنگ موی فعلی خود را افزایش دهید.
چگونه رنگساژ مو بسازیم؟برای ساخت ترکیب رنگساژ، ابتدا باتوجه به حجم و رنگ زمینه مو یک الی پانزده سانتی‌متر (تقریبا یک‌چهارم تیوپ) رنگ را از تیوپ خارج کنید. سپس در یک ظرف مناسب، ۷۵ سی‌سی اکسیدان نمره ۱ یا ۶ درصد بریزید. حالا با اضافه کردن همین مقدار آب، آنها را به خوبی با هم ترکیب کنید تا محلولی یکنواخت ایجاد شود. دقت کنید ترکیب نهایی باید از نظر غلظت به مراتب رقیق‌تر از چیزی باشد که معمولا برای رنگ مو درست می‌کنید.با استفاده از یک برس رنگ مو، رنگساژی که درست کردید را به خوبی به تمام قسمت‌های مو بمالید و سپس شانه بکشید. بسته به اینکه موهایتان مش، دکلره و یا رنگ شده باشد، مدت زمانی که باید رنگساژ را بر روی موهای خود قرار دهید متفاوت خواهد بود.
نحوه رنگساژ کردن مو :به طور کلی اگر رنگساژ را بر روی موهای مش شده قرار می‌دهید، زمان یک دقیقه‌ای کافی می‌باشد. همچنین اگر قصد استفاده از رنگساژ مو بر روی کلاه مش را دارید، آن را مانند شامپو بر روی تمام قسمت‌های مو قرار داده و پس از یک دقیقه موها را آبکشی کنید.در صورتی که رنگساژ کردن مو را برای موهای رنگ شده انجام می‌دهید، مدت زمان ۱۰ الی ۱۵ دقیقه‌ای بسته به تیرگی یا روشنی مدنظرتان، کافی خواهد بود. اما اگر مثلا در ۵ دقیقه به رنگ دلخواهتان رسیدید، می‌توانید موهایتان را آبکشی کنید.دقت کنید که اگر قصد بلوند کردن یا افزایش محسوس روشنایی رنگ موی خود را دارید، بهتر است به یک آرایشگر حرفه‌ای مراجعه کنید، چرا که این کار بسیار حساس بوده و نیازمند تجربه زیادی است.توصیه می‌شود برای رنگساژ کردن مو یک شماره تیره‌تر از پایه دکلره استفاده کنید. مثلا اگر پایه دکلره موهای شما ۶ باشد بهتر است از رنگساژی با درجه ۵ استفاده کنید. در صورتی که موهایتان بلوند است، استفاده از رنگساژهایی با شماره‌ ۸ تا ۱۰ توصیه می‌شود.اگر به دنبال ایجاد تنوع و جذابیت در رنگ موی خود هستید همیشه نیازی نیست از رنگساژ استفاده کنید. برای مثال شما می‌توانید مقدار کافی از اکسیدان با درجه متناسب با جنس و رنگ موی خود را با ۱ الی ۱۰ سانتی‌متر از واریاسیون ترکیب نموده و بر روی موهای خود قرار دهید. واریاسیون‌ها اگرچه طول عمر کوتاهی دارند، اما در رنگ‌هایی جذاب و فانتزی عرضه شده و برای افرادی که به دنبال یک تنوع کوتاه مدت هستند، گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شوند.برای واریاسیون کردن می‌توانید با در نظر گرفتن پایه رنگ مو مورد نظر و همچنین حجم و بلندی موهای خود، یک الی ده سانتی‌متر از واریاسیون را با رنگ موی دلخواه خود ترکیب کرده و بر روی موهای خود قرار دهید. اگر قصد رنگساژ کردن مو را دارید نیز با ترکیب کردن واریاسیون با مقداری شامپو می‌توانید این کار را انجام دهید.اگر می‌خواهید موهای رنگ شده خود که هنوز ریشه آنها رشد نکرده را به پایه دلخواه خود برسانید، باید مقدار کافی از واریاسیون را با تقریبا سه قاشق غذاخوری اکسیدان ترکیب کرده و برای افزایش شفافیت رنگ، یک الی دو قطره شامپو را به مخلوط اضافه کنید. ترکیب بدست آمده را بر روی موهای خیس قرار داده و در نهایت پس از تقریبا ۲۰ دقیقه، موهای خود را به خوبی آبکشی کنید.افرادی که موهایشان را مش یا هایلایت کرده‌اند هنگام استفاده از واریاسیون به منظور جلوگیری از آسیب بیشتر به مو، بهتر است واریاسیون را با مقدار کمی شامپو ترکیب کنند. ترکیب بدست آمده باید بر روی موهای خیس قرار گرفته و سپس شسته شود.در صورتی که ریشه موهای رنگ یا مش شده چندی سانتی‌متر رشد کرده‌اند، بهتر است واریاسیون را با رنگ دلخواه خود ترکیب نموده و سپس بر روی قسمت ریشه و سایر قسمت‌های مدنظر موهایتان قرار دهید. دقت کنید که در این روش موها باید خشک باشند و پس از نیم ساعت الی ۴۵ دقیقه باید موهای خود را به همراه واریاسیون شانه زده و مجددا ده دقیقه صبر نموده و در نهایت آبکشی کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر