یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

روش مصرف بادرنجبویه برای درمان غم

عکس, روش مصرف بادرنجبویه برای درمان غم

مصرف دمنوش بادرنجبویه برای هر کسی که حس می‌کند شاد نیست بسیار درمان گر است. اگر می‌خواهید که بدون احساس گیجی و کندی، استرس‌تان را کم کنید، بادرنجبویه را امتحان کنید. آن را مانند چای بنوشید. برای آماده کردنش، یک مشت برگ تازه یا خشک شده‌ی آنرا به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و بمدت ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید. سپس برگها را از آب بیرون بیاورید و فشار دهید و در صورت تمایل آنرا با عسل شیرین کنید.

این گیاه برای اوقاتی مناسب است که آنقدر احساس ضعف می‌کنید که تقریبا حرکت نمی‌کنید. عطر این گیاه، به قدرت شفا بخشی‌اش می‌افزاید و می‌تواند مانند چای مورد استفاده قرار بگیرد. عطر مرکبات، بخودی خود نشاط بخش است. گیاه بادرنجبویه که نام علمی آن ملیسا است، از خانواده‌ی نعناع است. بادرنجوبیه به‌سرعت رشد می‌کند و در اصل بومی مناطق جنوب اروپا، نواحی مختلف خاورمیانه و آسیای مرکزی استاین گیاه به‌طور طبیعی روی سیستم عصبی تاثیر می گذارد و باعث آرامش می‌شود.

از شناخته شده ترین خواص بادرنجبویه اثر آرام بخشی آن است. بادرنجبویه تنها یا با ترکیب با گیاه سنب‌الطیب برای درمان بی‌خوابی و اضطراب مفید است.  بادرنجبویه در بهبود کیفیت خواب، کاهش علائم بی‌خوابی و اختلالات خواب به ویژه در دوران یائسگی بسیار موثر است. با مصرف دمنوش بادرنجبویه به علت داشتن خواص آرام‌بخشی می‌توانید خواب بهتری داشته باشید.

هشدار :

گیاه بادرنجبویه نیز مانند سایر گیاهان دارویی تا زمانی که به اندازه استفاده شود خطر و مشکلی ندارد. وقتی گیاه بادرنجبویه از طریق دهان مصرف شود می تواند باعث عوارض جانبی از جمله افزایش اشتها، حالت تهوع، استفراغ، درد شکمی، سرگیجه و خس خس سینه شود. زمانی که از بادرنجبویه به صورتی موضعی استفاده شود ممکن است باعث تحریک پذیری و علائم دل درد شود.

از گیاه بادرنجبویه در طول بارداری یا دوران شیردهی نباید مصرف کنید. با توجه به فعالیت ضد تیروئیدیبادرنجبویه، این گیاه نباید توسط افراد مبتلا به اختلالات تیروئیدی مصرف شود. افرادی که داروهایی مانند داروهای اعصاب و روان مصرف می کنند، نباید از گیاه بادرنجبویه استفاده کنند. بادرنجبویه می‌تواند باعث خواب آلودگی شود و نباید توسط افرادی که با ماشین کار را رانندگی می‌کنند، مصرف شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر