یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

روش مصرف خار مریم برای درمان شدیدترین یبوست ها

عکس, روش مصرف خار مریم برای درمان شدیدترین یبوست ها

یکی از بهترین داروهای گیاهی برای درمان یبوستهای شدید ،  گیاه خار مریم است. این گیاه در کنار خواص بیشمار خود تاثیر مفیدی برای درمان یبوست دارد.این گیاه را مادران باردار و شیرده می توانند مصرف کنند. این گیاهی باعث رشد بهتر جنین شده و نیز شیر مادر را افزایش می دهد از این رو بهتر است در دوران بارداری زیر نظر پزشک متخصص خود از این گیاه دارویی در کنار داروها و مکمل خود مصرف کنند.

روش مصرف این گیاه برای درمان یبوست :

تعداد ۱۰ عدد از میوه خار مریم را در یک لیوان آب جوش ریخته و اجازه دهید تا کامل دم بکشد . بعد از آماده شدن و خنک شدن آن را میل کنید . مشاهده میکنید بخش بیشتری از بیماریهای گوارشی درمان و رفع می شود.

هشدارها :

استفاده از این گیاه برای کسانی که مبتلا به سرطان های سینه  ، رحم ، تخمدان هستند توصیه نمیشود . چرا که خار مریم اثر کمی بر استروژن داشته خطر التهابات سرطان را افزایش می دهد .

در صورت مصرف این گیاه دارویی همراه دارهای ضد حساسیت حتما با پزشک خود مشورت کنید.

یکی از عوارض شایع گیاه خار مریم ایجاد مشکلات گوارشی از قبیل نفخ ، اسهال ، حالت تهوع می باشد . اگر شما نیز به این عوارض به دنبال مصرف خار مریم دچار شده این بهتر است بدانید ، اگر این حالت گوارشی موقتی بود و رفع شد نیازی به مراجعه به پزشک ندارید . در صورتی که این عارضه  بهبود پیدا نکرد سریعا به پزشک مراجعه کنید .

مصرف خار مریم در بعضی از افراد ایجاد آلرژی از قبیل کهیر، تورم لب ، صورت ، زبان و گلو میکند ، در صورت هر مشاهده  هر گونه تغییر در بردن و صورت سریعا با فوریت های پزشکی تماس بگیرید .

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر