یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

روش مصرف روغن شتر مرغ برای جوش و دیگر خواص آن

عکس, روش مصرف روغن شتر مرغ برای جوش و دیگر خواص آن

روغن شتر مرغ در صورتی که اصل باشد و تقلبی نباشد برای پوست صورت بسیار معجزه گر است . این روغن برای درمان تیرگی پوست ، لک و آکنه و غیر کاربرد دارد. روغن شترمرغ سرشار از اسید‌های چرب سالم میباشد. یکی از بزرگترین مزایای روغن شترمرغ این است که این روغن سرشار از اسید‌های چرب ضروری و لازم میباشد. هنگامی که شترمرغ گیاهان و دانه‌ها را می‌خورد، بدن آن‌ها سبزی را به چربی حیوانی که سرشار از این اسید‌های چرب است تبدیل می‌کند. این اسید‌های چرب عبارتند از امگا ۳، امگا ۶ و امگا ۹ و غیره.

یکی  از رایج‌ترین کاربرد‌های روغن شترمرغ، حمایت از جوانسازی پوست شما میباشد. اسید‌های چرب موجود در این روغن باعث رشد جدید سلول‌های پوستی می‌شوند. سایر ویتامین‌های موجود در این روغن نیز برای طراوت و شادابی بخشیدن به پوست برای پوستی جوان‌تر و سالم‌تر عمل می‌کنند.

این اسید‌ها اجزای ضروری تشکیل دهنده بسیاری از محصولات مراقبت از پوست میباشند. این نوع از اسید‌های چرب از غشای سلولی سالم در پوست ما محافظت می‌کنند. بدون وجود این اسید‌ها در رژیم غذاییمان، یا استفاده نکردن از آن‌ها به صورت موضعی از طریق محصولات مراقبت از پوست، احتمال خشک شدن، ترک خوردن، ملتهب شدن و پر شدن پوست از لکه‌های پوستی بیشتر میشود.

رفع جوش با روغن شترمرغ :

همانطور که میدانید روغن شترمرغ در موارد آرایشی بهداشتی به کار میرود، انتخاب رفع جوش صورت با روغن شترمرغ روش بسیار خوبی است اما باید در این زمینه با دقت به برخی نکات ،درست و صحیح از آن استفاده کرد تا بهترین نتیجه را در کوتاه ترین زمان به دست آوریم.

روغن شترمرغ به دلیل آنتی باکتریال بودنش و بخصوص ریز مولکول بودن ، بسیار خوب و سریع به پوست نفوذ کرده ، وبا وجود امگا ۳ ۶ و ۹ به گردش خون کمک خوبی کرده و همین امر به بهبودی جوش صورت کمک شایانی میکند.

روغن های شترمرغ که در حال حاضر در بازارهای ما وجود دارد چون از چربی های داخل حفره شکمی و زیر پوستی استفاده میشود ، و همچنین روش های مرسوم در روغن کشی کمترین خاصیت های روغن شتر مرغ وجود دارد . البته اگر از روغن قلم شترمرغ استفاده شود تاثیر بسیار قویتر و سریعتری را خواهید دید.

نحوه مصرف روغن شترمرغ

برای رفع جوش صورت یا هر جوش دیگری بهترین روش این است که اول محل مورد نظر را با آب و صابون (استفاده از صابون های ضد جوش بهتر است) شستشو داده و پس از آن محل را با روغن شتر مرغ (روغن قلم شترمرغ توصیه میشود) به مدت یک دقیقه مالش دهید. پس از مالش روغن تا ۱۵ دقیقه از تماس آب و یا پارچه و هر چیزی که موجب پاک شدن روغن شود خوداری کرده تا روغن جذب پوست گردد.این کار روزانه حداقل سه بار تکرار گردد . اما برای نتیجه گیری سریعتر و بهتر هر چند بار که میتوانید این کار را تکرار کنید.

خواص روغن شترمرغ برای درد مفاصل و دیسک کمر

روغن شترمرغ خود به طور طبیعی عاملی ضد التهاب میباشد. این عمل خود باعث تسکین پوست و ماهیچه‌ها می‌شود. از این روغن به عنوان روغن ماساژ برای تسکین درد یا گرفتگی عضلات، درد ها، رگ به رگ شدن و یا برای مفاصل ملتهب استفاده کنید. همچنین این روغن نیز می‌تواند به آرتروز، روماتیسم و ​​ام اس کمک کند. از آنجایی که دیسک کمر، بیماری جدی است و نیاز به توجه بیشتری دارد، منابع موثقی برای بهبود و درمان دیسک کمر با روغن شتر مرغ در دسترس نیست.

فواید روغن شترمرغ برای فشارخون، قلب و عفونت

اسید‌های چرب ضروری (EFAs) موجود در روغن شترمرغ همچنین می‌توانند از سیستم عصبی، قلبی و ایمنی شما حمایت کنند. این اسید‌های چرب ضروری به تنظیم فشار خون، ضربان قلب و التهاب شما کمک می‌کنند. اسید‌های چرب امگا همچنین می‌توانند متابولیسم را تنظیم کرده و سیستم تولید مثل و عملکرد ما را حفظ کنند. آن‌ها همچنین بدن ما را برای مبارزه با مزاحمانی همچون عفونت‌ها توانمند می‌سازند.

خواص روغن شتر مرغ برای بواسیر و شقاق

همانطور که در بالا گفتیم، یکی از خواص روغن شترمرغ، ترمیم و درمان زخم می‌باشد، استفاده از روغن شتر مرغ طبیعی می‌تواند انواع زخم‌های مقعد از جمله، شقاق، فیشر، بواسیر یا همان همورئید را در کمترین زمان درمان نماید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر