یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

روش مصرف سی لاکس و زمان تاثیر گذاری آن

عکس, روش مصرف سی لاکس و زمان تاثیر گذاری آن
یکی دیگر از درمان های یبوست شدید قرص های سیلاکس می باشد. این قرص مسهل و ملین است .برای کودکان زیر ده سال از شربت سی لاکس استفاده شود. این قرص حاوی برگ و عصاره گیاه سنا و اسانس رازیانه می باشد که برای درمان کوتاه مدت یبوست مورد استفاده قرار می گیرد و موجب تحریک روده و پیشگیری از تنبلی آن می شود. هرچند که این قرص برای درمان یبوست بسیار مفید است اما در صورت مصرف مداوم آن، کارکرد منظم روده ها وابسته به وجود سنا می شود، پس باید از این فرآورده طبیعی تا زمانی که روده ، به حالت عادی باز می گردد، استفاده گردد و روده در انجام اعمال طبیعی و منظم خود دچار وابستگی به عوامل محرک خارجی نگردد.مصرف فرآورده های حاوی سنا با گلیکوزیدهای قلبی دیژیتال و ضد آریتمی ها، تداخل دارد.اثر این قرص پس از ۸ الی ۱۰ ساعت در بدن ظاهر می شود به همین دلیل بهترین زمان برای مصرف قرص سی لاکس قبل از خواب می باشد.به منظور دفع راحت تر مواد زائد از بدن و تسریع اثر بخشی این قرص گیاهی، هر روز حداقل ۶ تا ۸ لیوان آب مصرف کنید. این کار باعث نرمی مدفوع و راحت تر شدن دفع می گردد.
اگر همزمان با یبوست به عارضه های دیگری مانند استفراغ و تهوع نیز مبتلا هستید، قبل از مصرف قرص سی لاکس با پزشک متخصص خود مشورت نمایید.
نحوه مصرف قرص سی لاکس :به طور کلی مصرف این قرص به عنوان ملین برای بزرگسالان از ۱۲ سال به بالا روزانه ۱ تا ۲ قرص و برای کودکان بین ۱۰ تا ۱۲ سال، ۱ قرص قبل از خواب به همراه یک لیوان آب توصیه می شود.قابل ذکر است که برای درمان یبوست درکودکان کمتر از ۱۰ سال، شربت سی لاکس باید مورد استفاده قرار گیرد. سالمندان نیز باید با نصف دوز معمول، درمان با سی لاکس را آغاز نمایند.در صورتیکه قرص سی لاکس به منظور تخلیه روده و بعنوان مسهل استفاده شود، بهتر است ۲ تا ۳ عدد قرص با هم قبل از خواب به همراه یک لیوان آب مصرف گردد.
موارد منع مصرف سی لاکس :افرادی که دچار خون ریزی رکتوم، دردهای شکمی با منشاء ناشناخته، انسداد روده و بیماری آپاندیسیت می باشند از مصرف این قرص خودداری کنند. هم چنین استفاده طولانی مدت از این قرص و وابستگی به آن باعث اختلال در مکانیزم طبیعی دفع بدن خواهد شد.قرص سی لاکس در زمان بارداری به دلیل افزایش فشار به رحم و احتمال سقط، و نیز در زمان شیردهی به دلیل امکان ترشح مشتقات آنتراکینون در شیر مادر و بروز اسهال در نوزاد توصیه نمی شود.
عوارض مصرف قرص سی لاکس :در برخی از افراد پس از مصرف این قرص رنگ ادرار قهوه ای می شود اما این موضوع جای نگرانی ندارد و چند روز بعد از قطع دارو، رنگ ادرار به حالت طبیعی باز خواهد گشت.در برخی افراد ممکن است موجب ایجاد درد و اسپاسم در ناحیه شکم شود که در این صورت برای رفع آن می توان از گرایپ واتر دینه استفاده شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر