یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

روش نگهداری گل پرطرفدار پتوس

عکس, روش نگهداری گل پرطرفدار پتوس
یکی از بهترین گل های آپارتمانی آویزی گل پتوس است که طرفداران زیادی دارد . یک علت کافی برای اینکه این گل را در آپارتمان پرورش دهیم این است که گیاه پتوس به نور مستقیم و پشت پنجره نیاز ندارد و حتی در محیط های کم نور هم رشد عالی و بی دردسری دارد. از آنجا که تنها قسمت های سبز برگ ها می توانند انرژی ایجاد کنند، برگ ها کمبود نور را با روشن کردن رنگ سبزشان جبران خواهند کرد.برگ های رنگ پریده که مایل به زرد هستند می تواند نشان دهنده نور خیلی کم باشد.
چرا برگهای گیاه پوتوس زرد می شود :برگ های زرد می تواند به مشکلات جدی مانند بیماری های قارچی ، پوسیدگی ریشه و نقطه های باکتریایی برگها اشاره می کند.پوسیدگی ریشه اغلب توسط قارچ های ساکن خاک و بیش از حد مرطوب کردن خاک ایجاد می شوند؛ زه کشی ضعیف و انبوه گیاهان به نفع آن ها است.پوتوس با برگ های زرد شده ممکن است پوسیدگی ریشه ای را نشان دهد. وقتی گیاه پوسیدگی ریشه ای دارد، برگ هایش زرد می شوند و ریشه ها سیاه و نرم خواهند شد.دقت کنید که گیاه شما در جایی قرار داده شود که نور خورشید کافی دریافت کند، مطمئن شوید که آب خاک به خوبی تخلیه می شود و آب را به مقدار بهینه بریزید.گیاه را از زمانی که قارچ پوسیدگی ریشه می گیرد، رها نکنید ؛ برگ های زرد شده را بکنید و بعد از هر کندن، تیغه ها را ضد عفونی کنید.اگر این بیماری به ریشه هایش سرایت کرده باشد ، ممکن است دیگر قادر به نجات گیاه نباشید.
خاک مناسب  : بهترین خاک برای کاشت این گیاه خاک‌برگ، ماسه و پرلیت است.
آبیاری :پوتوس زمانی که خاکش بین آبیاری ها خشک می شود، به بهترین عمل خود می رسد.در زمان آبیاری مطمئن شوید که ریشه ها مرطوب باشند.اگر برگ ها پژمرده و یا قهوه ای شدند، باید بیشتر به گیاه آب بدهید.اگر برگ ها زرد بود، ممکن است بیش از حد آبیاری کرده باشید، آبیاری بیش از حد ممکن است باعث پوسیدگی ریشه ای شود.نگذارید پوتوس در آب بماند، مگر اینکه تکه بریده شده ای از آن برای تکثیر باشد. پوتوس ها می توانند در آب و نیز خاک رشد کنند، اما آن ها زمان سختی برای ریشه دار شدن قلمه اش نیاز دارند. گیاه پوتوس در خاک مانند آب به خوبی شروع به رشد می کند.
تکثیر : پتوس از طریق خوابانیدن و قلمه تکثیر می‌شود. این گیاه آپارتمانی علاوه‌بر زینت بخشیدن به محیط به عنوان گیاه تصفیه کننده هوا نیز معرفی شده است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر