یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

روش پاک کردن لکه روغن از روی لباس و لکه های ماندگار

عکس, روش پاک کردن لکه روغن از روی لباس و لکه های ماندگار

در هنگام غذا خوردن برای همه ی ما پیش آمده است که مقداری غذای چرب روی لباس ما بریزد حال اگر آن لکه را بلافاصله بشوریم روش شستن آن با زمانی که لکه کهنه شده و به اصطلاح ماندگار شده است فرق دارد در این پست آموزش هر دو روش را برای شما قرار می دهیم.

اگر میخواهید بلافاصله لکه را تمیز کنید :

هر گونه روغن و چربی اضافی را با یک دستمال کاغذی بگیرید.سعی کنید قبل از رفتن به مرحله بعد تا جای ممکن چربی و روغن را از لباس ها پاک کرده باشید.
چربی و یا لکه روغن را سخاوتمندانه با پودر بچه بپوشانید.پودر بچه را با یک حوله کاغذی و یا قاشق از روی آن بردارید.
این کار را به دقت انجام دهید و از هر گونه نشت به بخش های دیگر لباس ها جلوگیری کنید.مقدار کمی از مایع ظرفشویی را در آب بریزیزد و آن را با انگشت شست خود تکان دهید.هنگامی که شروع به کف کردن کرد، یک مسواک کهنه بردارید و لکه را با استفاده از حرکات دایره ای پاک کنید.
دقت کنید که به هر دو طرف پارچه (داخل پیراهن و بیرون از پیراهن) نفوذ کند.لباس ها را به تنهایی با مواد شوینده تمیز بشویید.دستورالعمل های شستشو را دقیقاً در برچسب پوشاک دنبال کنید.اجازه دهید لباس ها خشک شوند. خشک کردن با یک خشک کن مکانیکی شدیداً گرم ممکن است باعث شود هر گونه روغن در لباس ماندگار شود.

می توانید چند قطره از صابون مایع را روی لکه بریزید، چون مواد شوینده روغن را در فیبرها شل می کند. بگذارید صابون ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و سپس پارچه را با آب گرم بشویید و در صورت نیاز این کار را تکرار کنید.روغن بچه، روغن مو، لکه های روغن ماشین و غیره را می توان با مالیدن با مایع ظرفشویی و نگه داشتن آن برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پاک کرد.بعد از آن، پارچه را در آب گرم بشویید و اگر لکه باقی ماند، فرآیند را تکرار کنید.برای کره چرب و لکه های کرم، پارچه را با آب صابون گرم بشویید و اگر پارچه غیر قابل شستشو بود، لکه را با مایع تمیز کننده خشک تمیز کنید.روغن اضافی را با یک کارد یا قاشق بردارید و از مواد شوینده مایع برای تمیز کردن آن استفاده کنید. آن را برای مدتی نگه دارید و در نهایت، پارچه را با آب گرم بشویید.برای لک های روشن، می توانید الکل را بر روی یک کاغذ تمیز و یا دستمال کاغذی بریزید تالکه را پاک کرد اما به یاد داشته باشید که لکه را از لبه بیرونی به سمت مرکز بمالید.

 

از بین بردن لکه چربی قدیمی لباس

در صورتی که می‌خواهید در خانه لکه روغن کهنه را از روی لباس‌تان پاک کنید به وسایل ساده‌ای نیاز دارید که در هر خانه‌ای به راحتی پیدا می‌شود. از این رو شما به یک حوله تمیزی که دیگر از آن استفاده نمی‌کنید نیاز دارید.وسیله دیگری که به آن نیاز دارید یک مسواک قدیمی است. همچنین شما به مقداری مایع ظرفشویی و جوش شیرین نیاز دارید تا لکه روغن را به سادگی از روی لباس‌تان پاک کنید. البته ناگفته نماند که پاک کردن هر گونه لکه کهنه به صبر و حوصله نیز نیاز دارد.ابتدا حوله تمیز را روی یک سطح صاف پهن کنید.قسمت لکه لباس را روی حوله قرار دهید.در صوتی که لکه چربی قدیمی نیست و هنوز خشک نشده است، مقداری جوش شیرین روی لکه روغن بریزید.
در صورتی که لکه چربی قدیمی است، مقداری مایع ظرفشویی روی آن بریزید و اجازه دهید از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی آن بماند.

سپس روی لکه آغشته به مایع ظرفشویی یا جوش شیرین را به آرامی مسواک بزنید. (مراقب باشید که به لباس آسیب نرسد.)در صورتی که لکه چربی کهنه نیست، رنگ جوش شیرین تغییر می‌کند. از این رو جوش شیرین را از روی لکه پاک کنید و مقداری جوش شیرین تازه اضافه کنید و دوباره ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس آن را با مسواک پاک کنید.پاک کردن مایع ظرفشویی و جوش شیرین به همراه مسواک را چندین مرحله ادامه دهید تا میزان لکه چربی روی لباس کم رنگ‌تر شود.هنگامی که لکه چربی لباس پاک شد، ابتدا برچسب یا تگ راهنمای روی لباس را بررسی کنید تا میزان دمای آب و نوع شستشو را بشناسید. سپس لباس را با روش مناسب بشویید.
توصیه می‌کنیم از آب سرد برای شستن لباس لکه‌دار استفاده نکنید.بهتر است لباسی که لکه چربی دارد را با آب ولرم بشویید.پیش از آنکه لباس را خشک کنید، آن را روبه‌روی نور قرار دهید تا از پاک شدن کامل لکه چربی مطمئن شوید.

پاک کردن هر گونه لکه از روی لباس، نیاز به دقت بیشتر و زمان کافی دارد. چرا که ممکن است هر گونه اشتباه باعث ماندگاری لکه روی لباس و در نتیجه وداع با لباس مورد علاقه‌تان شود. در صورتی که لکه روی لباس را نمی‌شناسید یا در پاک کردن آن تردید دارید یا روش پاک کردن صحیح لکه لباس را نمی‌دانید، هرگز برای پاک کردن آن اقدام نکنید.

توصیه می‌کنیم اگر لکه را نمی‌شناسید یا روش‌های پاک کردن آن را نمی‌دانید، حتما لباس را به یک خشکشویی قابل اعتماد بسپارید. در غیر این صورت ممکن است کارشناسان خشکشویی نیز نتوانند لکه روی لباس شما را پاک کنند.بسیاری از کارشناسان خشکشویی تجربه بسیاری در پاک کردن انواع لکه لباس‌ دارند، از این رو شما می‌توانید در زمان و هزینه‌‌های خود به طور قابل توجهی صرفه‌جویی کنید و به جای وداع با لباس دلخواه‌تان، آن را نجات دهید.در صورتی که زمان کافی ندارید، می‌توانید لباس‌تان را به یک خشکشویی آنلاین بسپارید. از این جهت پس از ثبت سفارش، کارشناسان خشکشویی لباس را از درب محل تحویل می‌گیرند، و لباس تمیز و بدون لکه را در زمان کوتاه با بهترین کیفیت به شما تحویل می‌دهند. در این صورت لکه لباس‌تان بدون هیچ مشکلی پاک می‌شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر