یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

روش پختن اصولی شیرینی نازک قزوینی

عکس, روش پختن اصولی شیرینی نازک قزوینی

برای درست کردن شیرینی نازک قزوینی که یک شیرینی فوق العاده خوشمزه است به مواد زیر نیاز دارید :

نمک ۴/۱ قاشق چایخوری  ، وانیل نوک قاشق چایخوری ، روغن مایع به میزان لازم
وانیل نوک قاشق چایخوری ، تخم مرغ ۲ عدد
شکر ۴۰۰ گرم ، کره یا روغن جامد ۴۵۰ گرم
بکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری ، خامه صبحانه ۲ قاشق غذاخوری
ماست ۱۵۰ گرم ، خمیرمایه ۱ قاشق چایخوری
آرد قنادی ۱ کیلوگرم ، پودر پسته ۱۰۰ گرم
جوز هندی رنده شده ۱ عدد کوچک ، هل پودر شده ۱ قاشق چایخوری

ابتدا ۵۰۰ گرم از آرد قنادی را با نمک و بکینگ پورد مخلوط کنید. حالا آرد را سه مرتبه متوالی با الک قنادی الک کنید. الک کردن آرد در قنادی بسیار اهمیت دارد و به هیچ وجه نباید این مرحله را بی خیال شوید.به روش بن ماری و بر روی بخار کتری کره را ذوب کنید. سپس کره آب شده را داخل ظرف همزن بریزید و آن را با قدرت هم بزنید. این کار را تا جایی ادامه دهید تا رنگ کره به کرم تغییر کند. ۳ قاشق آرد الک شده را به کره آب شده اضافه کنید.کره و آرد را هم بزنید. حالا تخم مرغ ها را تک تک در یک کاسه جدا شکسته و هربار یک تخم مرغ را به مواد اضافه کرده و حسابی هم بزنید. البته باید هربار بعد از اضافه کردن تخم مرغ، ۳ قاشق آرد الک شده نیز اضافه کنید.این روش باعث می شود تا خمیر شیرینی به اندازه مطلوب سفت شود. البته بهتر است بعد از اضافه کردن دومین تخم مرغ، وانیل را نیز به خمیر شیرینی اضافه کنید. این مخلوط باید کاملا صاف و یک نواخت شود.

البته اگر همزن هم نداشته باشید می توانید با سرعت بالا خمیر را هم بزنید. حالا باید خامه را به خمیر اضافه کنید. البته باز هم باید کمی آرد اضافه کنید و همچنان خمیر را هم بزنید. حالا کمی ماست اضافه کرده و دوباره هم می زنیم.

مقداری از آرد باقی مانده است. باقی آرد را نیز به خمیر اضافه می کنید. این بار باید با ورز دادن مواد خمیر را به شکلی یکسان مخلوط کنید. نشانه این که خمیر را به خوبی به عمل آورده اید این است که در این مرحله کاملا نرم بشود و به دست نچسبد.در این مرحله باید این خمیر را درون یک پلاستیک فریزر بریزید و به خوبی بپوشانید. حالا باید مواد داخل شیرینی را آماده کنید. ۲۰۰ گرم کره را با ۴۰۰ گرم آرد، هل و جوز هندی ساییده شده و پودر پسته مخلوط کنید.بعد از اینکه مواد به خوبی با هم مخلوط شدند، می بینید که ذرات آن به شکل خرده های نان درآمده است. بعد از آماده کردن خمیر و همین طور مواد داخل شیرینی نازک قزوینی باید شیرینی را به شکل سنتی بپیچید.قبل از شروع به کار فر را بر روی حرارت ۱۸۰ درجه قرار داده و بگذارید تا فر از قبل گرم شود. کاغذ روغنی را در سینی فر پهن کنید و رویش را با کمی روغن مایع چرب کنید. خمیر را به چهار قسمت تقسیم کنید.هر کدام از این قسمت ها یک رول از شیرینی است. سطح صافی را آرد بپاشید و سپس خمیرها را به شکل مربعی و به ضخامت ۲ میلی متر پهن کنید. حالا باید روی این خمیرهای مربع شکل را با موادی که برای درون شیرینی آماده کرده اید بپوشانید.برای این که این مواد به خوبی بر روی خمیر بچسبد نیاز است تا کمی با دست بر روی آن فشار دهید. حالا این خمیر را به آرامی رول کنید. بعد از این که رول شیرینی آماده شد باید آن را با چاقو به اندازه دلخواه برش بدهید. سپس خمیر شیرینی را روی سینی بچینید. شیرینی ها را بعد از پخته شدن از فر خارج کنید و اجازه دهید تا کمی سرد شود. سپس می توانید آن را از روی قالب جدا کرده و در ظرف مورد نظرتان بچینید و سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر