یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

روش پختن حلوای سرخ لبو در منزل

عکس, روش پختن حلوای سرخ لبو در منزل

برای این حلوای سرخ و بسیار خوشمزه علاوه بر لبو به آرد ، شکر ، گلاب ، پودر هل ، کره به مقادیر زیر نیاز دارید.

گلاب ½ لیوان
آرد ۱ لیوان سرخالی
شکر ۱ لیوان سرپر
آب لبو ½ لیوان
روغن مایع ½ لیوان
کره ۲۵ گرم
پودر هل ¼ قاشق چایخوری
لبو ۲ عدد بزرگ

لبوها را می شوییم، سپس ابتدا و انتهای آنها را جدا می کنیم. در ادامه لبوها را درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم.قابلمه را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت متوسط می گذاریم، سپس اجازه می دهیم لبوها درون آب جوش بمانند تا کاملا پخته شوند. زمانی که لبوها کاملا نرم و پخته شدند، آنها را از قابلمه خارج کرده و آب لبو را از صافی رد می کنیم.

لبوها کاملا خنک شوند، سپس پوست آنها را جدا کرده و به تکه های کوچک خرد می کنیم. حالا تکه های لبو را درون غذاساز یا میکسر ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا لبو کاملا له و پوره شود.ه سراغ آماده کردن شربت حلوا می رویم، برای این منظور آب لبو را به همراه شکر، پودر هل و گلاب درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس هم می زنیم تا شکر به خوبی حل شود.

پس از اینکه شربت به نقطه جوش رسید، بلافاصله قابلمه را از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم. حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس آرد را ۳ مرتبه الک کرده و درون تابه می ریزیم.حالا آرد را به مدت ۳۰ دقیقه تفت می دهیم تا بدون تغییر رنگ بوی خامی آن از بین برود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت گذاشته و روغن مایع را به آن می افزاییم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

آرد را مجددا الک کرده و به تابه حاوی روغن مایع می افزاییم، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا روغن به خورد آرد برود. پس از گذشت ۲ دقیقه تفت دادن، کره را به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.اگر حلوا کمی سفت بود، مقداری روغن به آن می افزاییم. حالا پوره لبو را به تابه اضافه کرده و هم می زنیم تا به خوبی مخلوط و یکدست شوند، سپس شربت نسبتا داغ را طی ۳ مرحله و کم کم به تابه می افزاییم.

حالا حلوا را با سرعت العمل بالا هم می زنیم تا شربت کاملا جذب حلوا شود. توجه داشته باشید هنگام افزودن شربت به تابه حرارت ملایم باشد تا مانع از تبخیر شدن شربت شود و در پایان حلوای نرم و لطیف تری داشته باشید.

حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا حلوا جمع و منسجم شود، سپس حلوا را به روش گهواره ای درون تابه جمع می کنیم. در ادامه تابه را از روی حرارت کنار گذاشته و اجازه می دهیم حلوا کمی از حرارت بیفتد ولی کاملا خنک نشود.حالا دو سوم حلوا را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و پخش می کنیم تا سطح آن صاف و یکدست شود. در ادامه باقی مانده حلوا را درون قیف ماسوره ای با سر ماسوره دلخواه می ریزیم و روی حلوا به صورت دلخواه پایپ می کنیم. نوش جان.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر