یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

روش پختن ماهی و آموزش سس اسپایسی

عکس, روش پختن ماهی و آموزش سس اسپایسی

در این پست از یاس فان آموزش درست کردن خوراک ماهی با سس مخصوص آن به اسم سس اسپایسی را برای شما قرار داده ایم . شما برای درست کردن این غذا و سس آن به  ماهی استیکی ، سرکه ، ساقه ی دارچین ، گوجه فرنگی ، تخم‌گشنیز و … نیاز دارید . در صورت تمایل می‌توانید ابتدا ماهی‌های مزه‌دار شده را کمی سرخ کرده سپس داخل سس فوق قرار دهید و طبخ را ادامه دهید.

مواد لازم

یک‌دوم قاشق چایخوری زردچوبه ……………یک‌قاشق چایخوری  دارچین

.۴ قطعه ماهی استیکی(شیر، سرخو یا سنگسر)…………………….یک‌چهارم پیمانه سرکه

آب نمک غلیظ به میزان لازم ………………..یک عدد ساقه‌ی دارچین

فلفل بهار آسیاب شده۴ عدد …………………فلفل تند ریز خرد شده۱ تا ۲ عدد

۴۵۰ گرم گوجه ………………از یک‌سوم تا یک‌دوم پیمانه روغن

۲ تا ۳ عدد پیاز ………………۴ جبه سیر

تخم‌گشنیز آسیاب شدهیک قاشق چایخوری ……………………زیره‌ی سبز آسیاب شدهک قاشق چایخوری

فلفل دلمه‌ای(قرمز)یک عدد، کباب و پوره شده

نمک و فلفلبه مقدار لازم………………..لیموترش تازه. یک عدد، آب گرفته

آموزش :

ابتدا ماهی را در محلول آب‌نمک غلیظ و سرکه قرار داده و ساقه‌ی دارچین را هم به آن اضافه کنید و برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در یخچال بگذارید.

پیاز و سیر را داخل فویل پیچیده و برای ۳۰ دقیقه در فر گرم شده با دمای ۱۷۵ درجه‌ی سانتی‌گراد(۳۵۰ درجه‌ی فارنهایت) قرار دهید، سپس از فر خارج کرده و پوست آن‌ها را جدا نموده و ریز خرد کنید.گوجه‌فرنگی‌های شسته شده را داخل آب جوشان قرار داده، پس از ۳۰ ثانیه خارج و داخل آب سرد قرار دهید، سپس پوست آن‌ها را جدا کرده و خرد کنید.

تابه را روی حرارت گذاشته، روغن را اضافه کنید و پس از گرم شدن، پیاز و سیر را اضافه کرده و کمی هم بزنید. سپس ادویه‌ها را افزوده، هم زده و فلفل تند ریز خرد شده را اضافه کنید.

گوجه‌فرنگی خرد شده را نیز افزوده، هم زده و در آخر فلفل دلمه‌ای کباب شده پوره شده را بیفزایید و برای ۲۵ دقیقه روی حرارت کم قرار دهید. پس از مدت زمان مذکور، قطعات ماهی را داخل سس قرار داده و نمک و فلفل آن را اندازه کرده و آب لیموترش را به آن بیفزایید و برای ۲۰ الی ۳۰ دقیقه به پختن ادامه دهید.

کته یا چلو را داخل دیس کشیده و قطعات ماهی پخته شده را هم روی آن بگذارید. سس را به صورت پوره درآورده و سطح روی ماهی و برنج را با آن منقش کرده و با لیموترش و کمی جعفری خرد شده تزیین سپس سرو نمایید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر