یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

روش پختن نان قندی با آرد نان بربری و ماست چکیده

عکس, روش پختن نان قندی با آرد نان بربری و ماست چکیده

برای درست کردن این نان خوشمزه سنتی ، استفاده از پودر هل و پودر زنجبیل  اختیاری است و می توانیم از ادویه های مورد علاقه خود در تهیه آن استفاده کنیم. پیش از خواندن آموزش بهتر است بدانید که برای پختن این نان باید از فر یا مایکروویو یا توستر استفاده کنید.

زرده تخم مرغ ۱ عدد
خامه صبحانه ۱ قاشق مرباخوری
پودر هل ⅓ قاشق مرباخوری
آرد نان بربری ۱۴۰ گرم
شکر ۵۰ گرم
روغن مایع ۵۰ گرم
ماست چکیده ۶۰ گرم
پودر زنجبیل ۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
پودر هل ½ قاشق چایخوری
کنجد سفید به مقدار کافی
عصاره وانیل ۳ قطره

ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس آرد نان بربری، پودر هل، پودر زنجبیل و نیمی از بکینگ پودر را درون کاسه می ریزیم و مخلوط می کنیم. در ادامه یک کاسه مناسب جداگانه انتخاب می کنیم.ماست چکیده را به همراه روغن مایع و شکر درون کاسه می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۲ تا ۳ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه مابقی بکینگ پودر را به همراه وانیل به مخلوط ماست اضافه می کنیم.

مخلوط ماست را مجددا هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود. در ادامه مخلوط آرد را ۲ مرتبه الک می کنیم، سپس مجددا درون الک می ریزیم و این بار طی ۳ مرحله کم کم به مخلوط ماست اضافه می کنیم.حالا به کمک لیسک مواد را مخلوط می کنیم تا خمیری لطیف و نرم حاصل شود. توجه داشته باشید اگر خمیر شل بود مقداری آرد به آن اضافه کنید. حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم فر گرم شود.

یک قالب مربعی مناسب انتخاب می کنیم، سپس کف قالب را با مقداری روغن چرب می کنیم و خمیر را درون قالب قرار می دهیم. در ادامه با کمک لیسک خمیر را درون قالب پهن می کنیم تا قطر آن ۱ سانتی متر شود.با کمک وردنه غلتکی خمیر را صاف و یکدست می کنیم. در ادامه روی خمیر را حفره های کوچک ایجاد می کنیم. حالا برای درست کردن مواد رومال ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس  زرده تخم مرغ را درون آن می ریزیم.

با کمک چنگال تخم مرغ را هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود. در ادامه خامه صبحانه را به همراه مقداری پودر هل به تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.حالا برس را به مواد رومال آغشته می کنیم و روی خمیر می مالیم، سپس مقداری کنجد سفید روی آن می پاشیم. در ادامه قالب را درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم نان قندی به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد.در نهایت پس از گذشت این زمان چند ثانیه گریل را روشن می کنیم و اجازه می دهیم نان قندی طلایی شود. در آخر نان قندی را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه به اندازه دلخواه برش بزنید و میل کنید. نوش جان.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر