یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

روش پختن کباب بختیاری به شکل تابه ای

عکس, روش پختن کباب بختیاری به شکل تابه ای

برای درست کردن این کباب به مواد زیر نیاز دارید :

کره ۵۰ گرم
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری

سینه مرغ چرخ کرده ۳۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد بزرگ
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
سس خردل ۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه ½ قاشق چایخوری
پودر سیر ۱ قاشق چایخوری

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد بزرگ
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
پاپریکا، پودر سیر و نمک از هر کدام ۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه و پودر آویشن از هر کدام ½ قاشق چایخوری

نخست پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی پیاز کاملا گرفته شود. پیاز را به همراه گوشت چرخ کرده درون یک کاسه می ریزیم و پودر سیر، نمک، پودر آویشن، فلفل سیاه، پاپریکا و زعفران دم کرده به کاسه اضافه کرده و به مدت ۲ دقیقه به خوبی ورز می دهیم تا چسبندگی لازم حاصل شود.

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و درون یخچال قرار می دهیم. در ادامه سینه مرغ چرخ شده را به همراه نمک، فلفل سیاه، سس خردل، پودر سیر و زعفران دم کرده درون یک کاسه مناسب می ریزیم.پیاز را به صورت ریز رنده کرده و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش گرفته شود، سپس به کاسه می افزاییم. حالا مواد درون کاسه را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب شوند.

مجددا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و درون یخچال قرار داده، سپس اجازه می دهیم هر دو قسمت مواد گوشتی به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کنند. پس از گذشت این زمان کاسه ها را از یخچال خارج می کنیم.حالا یک تابه نچسب انتخاب کرده و به صورت افقی یک ردیف از مواد گوشتی درون تابه پهن می کنیم، سپس قسمت کنار آن از مخلوط مرغ چرخ شده پر کرده و به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد گوشتی تمام شوند.

با دست روی مواد را کاملا صاف و یکدست کرده، سپس با کفگیر به صورت کوبیده برش می دهیم و بین آنها فاصله می اندازیم. حالا زعفران دم کرده را به صورت پخش روی مواد ریخته و کره را به صورت مکعبی خرد می کنیم.

حالا کره را روی کباب ها می چینیم و درب تابه را می بندیم، سپس اجازه می دهیم کباب روی حرارت ملایم بماند تا مرغ و و گوشت آب بیندازند. زمانی که آب درون تابه تبخیر شد، کباب ها را بر می گردانیم تا طرف دیگر آنها سرخ شود. نوش جان.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر