یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

روش پخت بادمجان سوخاری پیش غذایی مجلسی

عکس, روش پخت بادمجان سوخاری پیش غذایی مجلسی

یک پیش غذای بسیار شیک و فوق العاده خوشمزه که برای درست کردن آن به بادمجان ، آرد ، پودر سوخاری، ادویه و نشاسته ذرت و تخم مرغ نیاز دارید. قبل از پختن غذا از تلخ نبودن بادمجان خود مطمئن شوید.

مواد لازم برای ۴ نفر

پودر سیر، نعناع خشک به مقدار کافی
زعفران دم کرده به مقدار کافی
روغن مایع به مقدار لازم
بادمجان ۴ تا ۵ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
آرد ۱ لیوان
نشاسته ذرت ۲ قاشق غذاخوری
پودر سوخاری به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار کافی

در ابتدا بادمجان‌ها را تمیز بشورید و پوست بکنید، طوری که کلاهک بادمجان از آن جدا نشود، سپس روی آن برش های طولی دهید و بادمجان را به ۶ قسمت تقسیم کنید.برش‌ها باید به شکلی باشد که هر ۶ قسمت از کلاهک آویزان باشند.

بعد بادمجان‌ها را داخل ظرف آب نمک قرار دهید، درب ظرف را ببندید و جسم سنگینی روی آن بگذارید تا به مدت نیم ساعت کاملا در آب نمک غوطه ور باشند و تلخی آن‌ها از بین برود.سپس در ظرفی تخم‌مرغ‌ها را خوب بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند و بعد نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر، نعناع خشک را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط یکدست شود.

حالا به مقدار دلخواه زعفران را در مقدار کمی آب جوش بریزید و بگذارید دم بکشد تا عطر زعفران آزاد شود، بعد به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ زعفران کاملا در ترکیب پخش شود.در ظرف دیگری آرد و نشاسته ذرت را با هم ترکیب کنید، بهتر است آرد را الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود و در ظرف دیگری هم پودر سوخاری را بریزید.

بعد بادمجان‌ها را بعد از مدت گفته شده از آب نمک دربیاورید و آبکشی کنید و بدون این‌که خشک کنید در مخلوط آرد و نشاسته بغلتانید تا تمام سطح آن با آرد پوشانده شود.سپس بادمجان‌ها را در ظرف تخم مرغ و ادویه فرو کنید و کمی نگه دارید تا همه قسمت‌های آن با ادویه پوشانده شود، بعد از آن داخل پودر سوخاری کنید و خوب بغلتانید.

بعد از آن یک تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و به مقدار کافی روغن در آن بریزید تا داغ شود، سپس بادمجان‌ها را که با آرد سوخاری پوشانده شده‌اند در روغن سرخ کنید.عد از اینکه یک طرف بادمجان سوخاری شد و رنگ آن طلایی رنگ شد، آن را برگردانید تا همه قسمت‌های بادمجان کاملا سوخاری شود، بعد از روی حرارت بردارید. در آخر بادمجان‌ سوخاری را در ظرف مناسب قرار دهید و اطراف آن سیب‌زمینی سرخ کرده بریزید و همراه با سس کچاب سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر