یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

روش پخت نان مجارستانی لانگوس در خانه

عکس, روش پخت نان مجارستانی لانگوس در خانه

امروز قصد داریم به شما روش درست کردن یک غذای خیابانی مجارستانی به اسم نان لانگوس را آموزش دهیم که برای درست کردن آن به خمیر مایه تازه ، آرد ، نمک ، شکر ، روغن سبزیجات ، پنیر رنده شده ، خامه ترش و …. نیاز دارید.

۱ قاشق غذاخوری نمک………………………۵۰۰ گرم آرد

روغن سیر (۳ حبه سیر و ۱۰۰ میلی لیتر روغن آفتابگردان)…………………..خامه ترش

۲۵ گرم خمیر مایه تازه و ۷ گرم خمیر مایه خشک………………روغن سبزیجات

۱۵۰ میلی لیتر آب ولرم………………………….۱۵۰ میلی لیتر شیر ولرم

۱ قاشق چای خوری شکر……………………..پنیر رنده شده

آموزش :
سیر را رنده کنید و روی آن مقداری روغن آفتابگردان بریزید و کنار بگذارید.شیر را داخل لیوان بریزید، شکر را اضافه کنید، ۱ قاشق چای خوری آرد و خمیر مایه تازه را اضافه کنید.

(اگر خمیر مایه خشک استفاده می کنید فقط کافی است آن را به شیر اضافه کنید) مواد را هم بزنید و منتظر بمانید تا حباب ها روی شیر شکل بگیرد (بین ۸ الی ۱۰ دقیقه) می توانید تفاوت را در تصویر بالا مشاهده کنید.

آرد، نمک و ترکیب مایه خمیر را داخل ظرفی بریزید و هم بزنید.

سپس خمیر را روی سطح صافی قرار دهید و چند دقیقه ورز دهید. سپس خمیر را دخل ظرفی قرار دهید روی آن را بپوشانید و به مدت ۳۰ الی ۶۰ دقیقه در فضای گرمی قرار دهید تا زمانی که حجم آن دو برابر گردد.دوباره خمیر را روی سطح صافی قرار دهید و به چند قسمت مساوی تقسیم کنید. هر کدام را به شکل توپ در بیاورید و دوباره به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه دیگر کنار بگذارید. سپس هر کدام از خمیرها را صاف کنید و کناره های آن ها را بکشید تا خمیر نازک تر گردد.

داخل تابه به ارتفاع ۳ الی ۴ سانتیمتر روغن بریزید و اجازه دهید روغن کاملا داغ گردد. می توانید حرارت روغن را با ریختن یک ذره خمیر امتحان کنید اگر خمیر سریع روی روغن بیاید و دور آن مثل تصویر حباب شکل بگیرد روغن آماده سرخ کردن است.

اکنون شعله گاز را کم کنید و خمیر را داخل تابه قرار دهید. زمانی که لبه های خمیر طلایی رنگ شد خمیر را پشت و رو کنید تا پشت آن هم سرخ گردد.

زمانی که روی خمیر طلایی مایل به قهوه ای رنگ شد آن را از داخل تابه بردارید و روی یک عدد دستمال کاغذی قراردهید تا روغن اضافی آن گرفته گردد.مقداری روغن سیر روی نان بریزید و روی آن را با خامه ترش، پنیر رنده شده و کمی نمک بپوشانید و تا زمانی که گرم است سرو کنید. نوش جان.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر