یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

روش گذاشتن ته دیگ مرغ زعفرانی

عکس, روش گذاشتن ته دیگ مرغ زعفرانی

برای درست کردن این غذای مجلسی و بسیار خوشمزه نخست مواد لازم را تهیه کنید. حداقل از نیم ساعت قبل برنج را بخیسانید و  مرغ را آماده کنید و بگذارید طعم دار شود. سینه مرغ را از پهنا دو نیم کنید تا نازک شود. سپس هر نیم را به صورت پنج شش نوار باریک تقریبا مثلثی برش بزنید. نوارهای مرغ را داخل کیسه زیپ دار یا کاسه بریزید. به آن نمک و فلفل بپاشید. میتوانید کمی زعفران هم اضافه کنید (اختیاری). یک پیاز را خلالی خرد و به آن اضافه کنید. مواد را با هم مخلوط کنید و در کیسه یا کاسه را ببندید. بگذارید مرغ مدتی در یخچال بماند تا خوب طعم دار شود.

مواد لازم برای ته دیگ مرغ زعفرانی
سینه مرغ بزرگ ۱ عدد ، برنج ۴ پیمانه، زعفران ساییده ۱ قاشق چایخوری، پیاز ۱ عدد، روغن به مقدار کافی، نمک و فلفل به مقدار کافی، برای دورچین هویج،پیاز بزرگ ۱ عدد
هویج بزرگ ۲ عدد، آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری، نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار کافی

زعفران ساییده را در استکانی با سه قاشق آب جوش مخلوط کنید و در آن را بپوشانید تا دم بکشد. بعد از ۵ دقیقه زعفران آماده است.برنج را با آب و نمک و چند قطره روغن بگذارید بپزد و سپس آبکشی کنید.کف قابلمه سه چهار قاشق روغن بریزید و روی شعله متوسط رو به زیاد قرار دهید. زعفران دم کشیده را به روغن اضافه کنید. وقتی روغن کمی داغ شد، تکه های مرغ طعم دار شده را از ظرف خارج کنید و کف قابلمه بچینید.برنج آبکشی شده را روی مرغ ها بریزید و سطحش را با کفگیر چوبی صاف کنید. با پشت قاشق یا چنگال چند سوراخ روی برنج درست کنید و کمی روغن زیتون، روغن کنجد یا کره روی برنج بدهید. در قابلمه را ببندید. بعد از ۵ دقیقه شعله را خیلی کم کنید و حدود ۱ ساعت بگذارید تا دم بکشد.برای تهیه دورچین هویج، پیاز را خلالی خرد کنید و در روغن سرخ کنید. بعد از این که پیاز نرم شد کمی زردچوبه به آن بزنید.
پوست هویج را بتراشید و آن را خلالی خرد کنید. وقتی پیاز شروع به طلایی شدن کرد، هویج خلالی را به آن اضافه کنید و دو سه دقیقه دیگر تفت بدهید. کمی نمک، ۳ قاشق آب و ۲ قاشق آبلیمو به آن اضافه کنید و در تابه را ببندید. بگذارید ۲۰ دقیقه روی شعله ملایم بپزد. سپس در تابه را بردارید و بگذارید اگر آب اضافی در تابه مانده بخار شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر