یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

روش گرفتن خلال پوست پرتقال و نگهداری از آن

عکس, روش گرفتن خلال پوست پرتقال و نگهداری از آن

برای داشتن پوست پرتقال خلال شده ،

ابتدا پوست نارنجی پرتقال‌ها را برش بزنید. دقت کنید سفیدی پوست روی آن‌ها نباشد. اگر سفیدی روی آن بود آن را جدا کنید. سپس آن‌ها را به صورت خلال‌های باریک خرد کنید. سپس آن‌ها را داخل قابلمه‌ای قرار بدهید و روی آن‌ها را با آب بپوشانید، و اجازه بدهید به مدت ۱ دقیقه بجوشند؛ و بعد آب آن را خالی کنید و روی آن آب بریزید؛ این کار را ۳ مرتبه انجام بدهید. سپس آن‌ها را به مدت ۲ ساعت داخل کاسه‌ی آب و یخ قرار بدهید.

خلال را مزه دار کنید اگر تلخی نداشت آماده است، اگر تلخ بود باز آن را داخل آب سرد قرار بدهید. ۱ پیمانه خلال پرتقال را با ۱ پیمانه آب و ۲ قاشق غذاخوری شکر درون قابلمه بریزید و شعله را زیاد کنید تا بجوش بیاید.

زمانی که آب بجوش آمد شعله را کم کنید و صبر کنید تا خلال‌ها آرام بپزند و آب آن تبخیر شود و کمی غلیظ شود. از این خلال‌ها برای تهیه‌ی شیرین پلو یا برای ترکیب با مربای هویج می‌توانید استفاده کنید. اگر خلال‌های شما اضافه آمد آن را فریز کنید به خاطر شکر کمی که استفاده کردیم نمی‌شود آن را داخل یخچال نگهداری کرد بنابراین در فریزر کیفیت آن‌ها بهتر می‌ماند.

خلال خشک را می‌توانید به مدت طولانی نگهداری کنید و مواقعی که پرتقال تازه در دسترس ندارید، از پودر آن برای کیک‌ها و … استفاده کنید.

برای استفاده خلال روی برنج، داخل بعضی از خورشت‌ها حتما باید تلخی خلال را بگیرید. برای این کار، دو تا سه بار و هر بار به مدت ۵ دقیقه خلال را بجوشانید و بعد بلافاصله در آب سرد بریزید و آبکش کنید و در نهایت مورد استفاده قرار بدهید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر