یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

روغن نارگیل چطوری با شوره سر مبارزه می کند

عکس, روغن نارگیل چطوری با شوره سر مبارزه می کند

یکی از بهترین درمان های سنتی و گیاهی و بی خطر برای درمان شوره سر روغن نارگیل است که در کنار درمان شوره سر باعث تقویت موها نیز می شود. قبل از هر چیز خوب است بدانید که دلیل اصلی شوره سر خشکی پوست سر ، سرما ، استرس و مواردی از این دست نیست .ممکن است این موارد بر روی تشدید شوره سر موثر باشند ولی دلیل اصلی این مشکل چیز دیگری است .قارچ مالاسزیا عمده ترین دلیل زدن شوره سر است و روغن نارگیل بهترین درمان برای از بین بردن این قارچ. اسید‌های چرب مختلفی که در روغن نارگیل وجود دارند، ضد شوره‌ی سرند، در نتیجه، مصرف مرتب روغن نارگیل، شوره‌ی سر را از بین می‌برد. می‌توانید با مخلوط کردن روغن نارگیل با آب ولرم و روغن کرچک شوره‌ی سر را درمان کنید.در جنوب و شمال هند و برخی مناطق دیگر، مردم به طور مرتب از روغن نارگیل استفاده می‌کنند. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است، شوره‌ی سر در این مناطق کمتر به چشم می‌خورد.

روش استفاده از این روغن برای درمان شوزه سر :موهای خود را به خوبی بشویید و خشک کنید . سپس کمی روغن نارگیل را بر روی پوست سر خود بمالید و بعد از بیست دقیقه بشویید.از این روش می توانید یک بار در هفته استفاده کنید و معمولا بعد از یک ماه باید شاهد کاهش شوره سر باشید . همچنین می توانید کمی روغن نارگیل را گرم کرده و شب ها قبل از خواب پوست سر را با آن ماساژ دهید و صبح روز بعد ، بشویید.

روش درمانی دوم : روغن نارگیل را گرم کرده و سپس پنج قاشق چای خوری از این روغن گرم شده را با یک قاشق چای خوری آب لیموی تازه مخلوط کنید .پوست سر خود را بخوبی بشویید و بعد از خشک کردن ، با استفاده از این مخلوط ، پوست سر خود را ماساژ داده و بعد از بیست دقیقه بشویید. از این روش دوبار در هفته می توانید استفاده کنید. توجه داشته باشید که باید از آب لیموی تازه و اصل استفاده کنید و آبلیموهای صنعتی در این مورد کامل بی اثر هستند و حتی می توانند بسیار مضر بوده و باعث ریزش مو شوند .

روش درمان سوم که قوی تر از روشهای پیش است : ۳ قاشق چای خوری روغن نارگیل را با یک قاشق چای خوری روغن درخت چای ، دو قطره اسانس چوب سدر و دو قطره اسانس یلانگ یلانگ مخلوط کنید. این مخلوط را بر روی پوست سر بمالید و بعد از ۱ ساعت با شامپوی خفیف شستشو دهید .از این روش می توانید یک بار در هفته استفاده کنید. این روش می تواند ریزش مو را کاهش داده و سرعت رشد مو را افزایش دهد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر