یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

روغن گیاهی خلط ساز برای درمان سرفه های خشک

عکس, روغن گیاهی خلط ساز برای درمان سرفه های خشک

یکی از بهترین روغن های گیاهی که می تواند تاثیر زیادی در درمان سرفه ، عفونتهای ویروسی و گلو درد داشته باشد روغن زوفا است. این روغن دارای خواص ضد ویروسی، ضد باکتریایی و برخی خواص دیگر می باشد. از این روغن برای درمان دردهای گلویی با به وجود آوردن خلط استفاده می شود. همچنین برای تقویت معده، رفع کم خونی، درمان آسم، بهبود سرماخوردگی، بهبود سرفه و افزایش نیرو نیز از این روغن و عرق گیاه زوفا استفاده می شود.دانه گیاه زوفا مانند روغن و عرق آن خواص دارویی بسیاری دارد. این گیاه برای درمان آسم و بیماری های مربوط به ریه، دردهای گلو و سرماخوردگی نقش بسزایی دارد. علاوه بر این سبب بهبود عملکرد دستگاه گوارشی و قلب نیز خواهد شد.استفاده دم کرده گیاه زوفا مخلوط با عسل به منظور درمان بیماری هایی مانند آسم و تنگی نفس مفید می باشد. همچنین برای درمان عفونت هایی مانند عفونت ریه به خاطر داشتن خواص ضد ویروسی و ضد التهابی بسیار مفید خواهد بود.. گیاه زوفا برای درمان سرماخوردگی با تقویت سیستم ایمنی بدن و برطرف نمودن التهاب و عفونت ها مفید می باشد. همچنین درمان دردهای عضلانی و دردهای گلو با مصرف این گیاه به دلیل خواص مختلف آن، با مصرف این گیاه شکل می گیرد.

عوارض و اثرات جانبی زوفا:
اشخاص دچار فشار خون بالا نباید این گیاه را مصرف نمایند، زیرا زوفا می تواند فشار خون را بالاتر ببرد.
مصرف بیش از اندازه گیاه زوفا می تواند باعث تشنج گردد، از این رو توصیه می شود تا در طولانی مدت از گیاه و عصاره های آن استفاده نشود.
با توجه به این موضوع که برخی از محصولات طبیعی نیز آلرژی زا می باشند، گیاه زوفا هم می تواند سبب بروز بثورات پوستی، تورم پوست یا زبان، دشواری در تنفس و یا تنگی نفس در فرد بعد از استفاده گردد.
مصرف بیش از اندازه این گیاه برای کبد مضر می باشد.
در مورد زنان باردار، باید توجه داشته باشند که مصرف این گیاه به هر شکلی می تواند باعث سقط جنین شود، پس نباید زوفا در دوره بارداری مصرف شود.
در دوره شیردهی نیز بهتر است گیاه زوفا مصرف نشود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر